تبلیغات شما تبلیغات شما

آمار سایت

    آمار مطالب
    کل مطالب : 4090
    آمار کاربران
    افراد آنلاین : 9

    کاربران آنلاین

    آمار بازدید
    بازدید امروز : 2,400
    باردید دیروز : 3,749
    گوگل امروز : 16
    گوگل دیروز : 23
    بازدید هفته : 21,772
    بازدید ماه : 61,834
    بازدید سال : 178,855
    بازدید کلی : 6,625,883

آخرین فروش های موفق

برنامه-ریزی-حضور-نیروگاه-مجازی-در-بازار-برق-با-در-نظر-گرفتن-خودرو-های-برقی
برنامه ریزی حضور نیروگاه مجازی در بازار برق با در نظر گرفتن خودرو های برقی
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 88


برنامه ریزی حضور نیروگاه مجازی در بازار برق با در نظر گرفتن خودرو های برقی
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 88 صفحه
چکیده
در این تحقیق استراتژی بهینه برای مشارکت یک نیروگاه مجازی در بازار انرژی با در نظر گرفتن اثر عدم قطعیت در میزان تولید توربین های بادی، عدم قطعیت در قیمت بازار و عدم قطعیت در تقاضای خودروهای برقی پیشنهاد شده است. نیروگاه مجازی مجموعه ای از منابع تولیدات پراکنده است که برای مشارکت در بازار در کنار هم قرار گرفته اند. عدم قطعیت های یاد شده سبب پیچیدگی در برنامه ریزی نیروگاه مجازی می گردد. چهار استراتژی برای نیروگاه مجازی برای شرکت در بازار انرژی ارائه شده است و مساله بهینه سازی به کمک الگوریتم آموزش و یادگیری حل شده است. استراتژی اول مساله را به صورت قطعی و صرف نظر از عدم قطعیت ها حل می کند که سبب کم شدن زمان محاسبات می شود. در استراتژی دوم که مساله از روش مونت کارلو و با در نظر گرفتن توابع توزیع واقعی متغیرهای احتمالی حل شده است سود حداکثر حاصل شده است اما زمان محاسبات کند شده است. در استراتژی سوم مساله از روش برآورد نقطه ای حل شده است که هم سود قابل قبولی دارد و هم زمان کمی در انجام محاسبات دارد که صحت آن در استراتژی چهارم با روش مونت کارلو تایید شده است.


فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول 1
۱-۱- مقدمه 2
۱-۲- دلایل گرایش به تجدید ساختار 2
۱-۳- مبادلات در بازار برق 3
۱-۳-۱- نحوه مبادلات در استخر توان 3
۱-۳-۲- روشهای تسویه بازار 3
۱-۴- منابع عدم قطعیت 3
۱-۴-۱- عدم قطعیت ذاتی 3
۱-۴-۲- عدم قطعیت ناشی از عدم آگاهی و دانش لازم 4
۱-۴-۳- روشهای مواجهه با عدم قطعیت 4
۱-۴-۴- عدم قطعیتهای موجود در بازار برق 4
۱-۵- مروری بر تحقیقات پیشین 9
فصل دوم 11
۲-۱- مقدمه 12
۲-۲- توليدات پراکنده 13
۲-۳- نيروگاه مجازي 13
۲-۳-۱- دلايل شکلگيري نيروگاه مجازي 14
۲-۳-۲- انواع نيروگاه مجازي 16
۲-۳-۳- مزاياي نيروگاه مجازي 20
فصل سوم 22
۳-۱- مقدمه 23
۳-۲- معرفی خودروهای برقی 23
۳-۲-۱- خودرو های الکتریکی(EV) 24
۳-۲-۲- خودروهای الکتریکی هیبریدی(HEV) 24
۳-۲-۴- خودروهاي پیل سوختی 25
۳-۲-۵- باتری در خودروهای برقی 27
۳-۳- خودروهای برقی وتبادل توان با شبکه(V2G) 28
۳-۴- مدل احتمالی میزان تقاضای خودروهای برقی در شبکه 31
۳-۴-۱- میزان تقاضای انرژی یک PHEV 32
۳-۴-۲- میزان تقاضای چند خودروی مجتمع 33
۳-۴-۳- الگوریتم شبیه سازی میزان تقاضای خودرو 35
عنوان صفحه
فصل چهارم 38
۴-۱- مقدمه 39
۴-۲- عدم قطعیت در تولید 39
۴-۳- عدم قطعیت در قیمت بازار 40
۴-۴- فرموله کردن مساله مشارکت بهینه نیروگاه مجازی در بازار برق 41
۴-۴-۱- تابع هدف 41
۴-۴-۲- قیود حل مساله 42
۴-۴-۳- پارامترها و اندیسها 43
۴-۵- الگوریتم بهینه سازی آموزش و یادگیری تصحیح شده 44
۴-۶- روش برآورد نقطه ای 47
۴-۷- الگوی شارژ خودروهای برقی 48
۴-۸- شبیه سازی های عددی 49
۴-۹- نتایج شبیهسازی 55
فصل پنجم 66
۵-۱- نتیجه گیری 67
۵-۲- زمینه های تحقیقات آینده 68

دانلود فایل

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

ارسال نظر

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

تبلیغات شما تبلیغات شما

کدهای اختصاصی