ام پی فایل - مرجع خرید ارزان پایان نامه تبلیغات شما

آمار سایت

    آمار مطالب
    کل مطالب : 4127
    آمار کاربران
    افراد آنلاین : 14

    کاربران آنلاین

    آمار بازدید
    بازدید امروز : 4,241
    باردید دیروز : 4,417
    گوگل امروز : 10
    گوگل دیروز : 21
    بازدید هفته : 8,658
    بازدید ماه : 104,353
    بازدید سال : 427,589
    بازدید کلی : 6,874,617

خرید پایان نامه و مقالات دانشگاهی

    دانلود مقالات و پایان نامه دانشگاهی

 تشخیص نرخ عدم تشخیص خطای تغییر ناگهانی متغیرها در فرآیند تنسی ایستمن به روش شبکه های عصبی

تشخیص نرخ عدم تشخیص خطای تغییر ناگهانی متغیرها در فرآیند تنسی ایستمن به روش شبکه های عصبی
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 95 صفحه
چکیده
تغییر پارامترهای موجود در یک فرآیند صنعتی باعث آن می گردد که فرآیند از نقطه کار مطلوب خود خارج گردد. این تغییر به نوبه ی خود کاهش کارایی کنترل کننده های حلقه بسته ای را که برای نقطه کار مطلوب سیستم طراحی شده اند را به دنبال خواهد داشت. لذا نیاز است که ابتدا این تغییرات به صورت یک عیب تشخیص و شناسایی شود و سپس با تغییر پارامترهای فرآیند یا ساختار کنترل-کننده برحسب نیاز نسبت به تصحیح رفتار سیستم اقدام نمود. به چنین سیستمی که ویژگی مذکور را داشته باشد کنترل کننده ی تحمل پذیر عیب گفته می شود. لازمه ی طراحی چنین سیستمی به صورت کارآ، در مرحله ی نخست طراحی مناسب سیستم تشخیص عیب می باشد که مکان، زمان و بزرگی عیب را به درستی شناسایی کند. ارزیابی سیستم تشخیص عیب با ویژگی¬های نرخ تشخیص/ عدم تشخیص و نرخ هشدارهای اشتباه صورت می گیرد. بهره-گیری از قدرت مناسب شبکه های عصبی جهت طبقه بندی برای کاربری در این مهم هم در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.در این پژوهش نوع خاصی از شبکه های عصبی که دارای الگوریتم قوی آموزش پس انتشار خطای تعمیم یافته می باشد به منظور درک تغییر پارامترهای فرآیند طراحی و پیاده سازی شده است. این نوع از شبکه ها در یک ساختار موازی اطلاعات جمع آوری شده از فرآیند را تحلیل میکنند و خروجی تجمیع شده ی شبکه ها را به صورت یک نشانگر اطلاعات زمانی و مکانی وقوع عیب خواهیم داشت. پس از تشخیص عیب نسبت به تنظیم ضرائب کنترل کننده اقدام خواهد شد.  
  کلید واژه: تشخیص و شناسایی عیب، شبکه های عصبی دینامیک، فرآیند تنسی ایستمن، نرخ عدم تشخیص.

 تشخیص جزیره در مزارع بادی در حضور جبران‌سازهای SVC و STATCOM

تشخیص جزیره در مزارع بادی در حضور جبران‌سازهای SVC و STATCOM
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 136 صفحه
 
چکیده
تمایل به استفاده از منابع تولیدات پراکنده (DG) به دلیل مزایای متعدد آن‌ها، به طور روزافزونی در حال گسترش است. عدم تناسب میزان بار مصرفی و توان تولیدی موجب خواهد شد که سیستم‌های قدرت در نزدیکی ظرفیت اسمی مربوطه بهره‌برداری گردد که بکارگیری ادوات کنترلی FACTS با هدف به تعویق انداختن نیاز فوری به توسعه‌ی شبکه‌ی فعلی، این مسئله را به طور جدی تشدید خواهد کرد. در چنین شرایطی، بروز هر خطا می‌تواند سبب خروج‌های جزئی (Partial Outages)، حالت جزیره‌ای (Islanding) و حتی وقفه کامل (Blackout) گردد. از میان این حالت‌ها، بروز شرایط جزیره‌ای (Islanding) به گونه‌ای است که بخشی از شبکه به طور منفک از کل سیستم بهره‌برداری گردد. در این پایان‌نامه، به منظور تشخیص سریع جزیره‌ی ایجاد شده در حضور ادوات کنترلی STATCAM و SVC، روش جدیدی ارائه شده است که در صورت وقوع آن، جزیره‌ی ایجاد شده در کم‌ترین زمان ممکن آشکارسازی شده و منبع تولید پراکنده از مدار ایزوله گردد. روش پیشنهادی بر این اساس استوار است که حالات گذرای پارامترهای شبکه در حالت جزیره‌ای دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. با توجه به اینکه ویژگی‌های سیگنال‌های گذرا ممکن است به‌ طور مستقیم قابل استخراج نباشد، بنابراین به فرآیندی برای تشخیص دقیق و سریع آنها نیاز خواهیم داشت که در این تحقیق، الگوریتم‌های تشخیص الگو(Pattern Recognition ) به کمک تبدیل موجک (Wavelet Transform) ابزاری مناسب برای رسیدن به این هدف مورد استفاده قرار گرفته است. نتایج به دست آمده قابلیت روش پبشنهادی در تشخیص دقیق حالت جزیره‌ای را در شرایط مختلف نشان می‌دهد.

 تشخیص و طبقه بندی عیوب داخلی ترانسفورماتورهای قدرت با استفاده از درخت تصمیم مبتنی بر شبیه سازی مدل

تشخیص و طبقه بندی عیوب داخلی ترانسفورماتور های قدرت با استفاده از درخت تصمیم مبتنی بر شبیه سازی مدل الکتریکی ترانسفورماتور
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 130 صفحه

 چکيده
شبکه گسترده سیستم قدرت دارای تجهیزات بسیار گران قیمتی می باشد که از جمله آن می توان به ژنراتور، بریکر، کابل های قدرت و ترانسفورماتور اشاره کرد. ترانسفورماتور قدرت به عنوان قلب تپنده این شبکه بوده که همواره تحت تاثیر شرایط بهره برداری و محیطی، دچار خطاهای مختلفی شده و در برخی موارد سبب خرابی و خروج از مدار ترانسفورماتور و عدم دسترسی طولانی مدت خواهد شد. در نتیجه برنامه های تعمیر و نگهداری باید به جای مبتنی بر زمان، مبتنی بر شرایط بهره برداري و محيطي گردند که این مسئله خود مستلزم آن می باشد که از شرایط حال تجهیز نيز آگاه باشیم. لذا استفاده از روش های نظارت و تشخیص خطا که توانایی ارزیابی شرایط داخلی تجهیزات را دارند، بسیار با اهمیت خواهد بود. روش های مختلفی به منظور تشخیص خطا در درون ترانسفورماتور وجود دارد که از آن جمله می توان به آنالیز گازهای محلول، تخلیه جزیی و تحلیل پاسخ فرکانسی اشاره کرد. با توجه به محدودیتهای دو روش اول در تشخیص انواع خطا ها، تحلیل پاسخ فرکانسی یکی از بهترین روش های موثر در زمینه تشخیص خطا های الکتریکی و مکانیکی در درون ترانسفورماتور می باشد. با این حال به دلیل متکی بودن این روش بر مقایسه گرافیکی، تفسیر نتایج حاصله از پاسخ فرکانسی بسیار مشکل  بوده و هنوز هیچ رابطه و روش کلی و فراگیر برای طبقه بندی وجود ندارد. هدف این پایان نامه تشخیص و طبقه بندی خطا ی ترانسفورماتور با کمک پاسخ فرکانسی و درخت تصمیم می باشد. با استفاده از مدل الکتریکی متمرکز ترانسفورماتور قدرت خطا های مختلفی شبیه سازی شده و با استفاده از درخت تصمیم طبقه بندی آن ها صورت گرفته است. نتایج نشان می دهند که ترکیب پاسخ فرکانسی به همراه درخت تصمیم دارای دقت و سرعت بالایی نسبت به روش های دیگر در طبقه بندی خطا در ترانسفورماتورهاي قدرت دارد.  واژه‌های کلیدی: ترانسفورماتور قدرت؛ مدل الکتریکی متمرکز؛ پاسخ فرکانسی؛ درخت تصمیم؛ طبقه-بندی خطا

 پایان نامه ارشد برق کنترل: طراحی یک کنترلر نظارتی سیستم DCS

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی برق – کنترل

عنوان: طراحی یک کنترلر نظارتی سیستم DCS

تعداد صفحات :85

چکیده

نیاز به وجود یک سیستم نظارتی در جهت بهینه سازی تولید، کنترل بار و کنترل فرکانس شبکه باعث شده است که در سیاستگذاری جدید وزارت نیرو از سیستم مذکور استفاده شود. در همین راستا نرم افزارهایی در این زمینه طراحی شده است که به عنوان نمونه می توان به نرم افزار طراحی شده توسط شرکت آلمانی تکنوماتیک اشاره کرد که اخیرا توسط وزارت نیرو جهت نصب در نیروگاه های کارون 1، کارون 3 و مسجد سلیمان خریداری شده است. هزینه این نرم افزار حدودا یکصد هزار یورو می باشد.

لذا نیاز به وجود چنین سیستمی جهت پیاده سازی در نیروگاه های کشور و همچنین نظر به هزینه نسبتا بالای نمونه خارجی، انگیزه ای شد که در این پایان نامه مطالعاتی در این زمینه انجام داده و نرم افزاری با قابلیت های مشابه طراحی گردد.

در طراحی این نرم افزار با مطالعه قابلیت های نمونه خارجی و مطالعه و بررسی اطلاعات یکی از نیروگاه ها و اسناد و مدارک مربوطه، ضمن شناسایی سیستم مذکور و قابلیت های مورد انتظار آن، فلوچارت و الگوریتم مربوطه را طراحی نموده و براساس آن نرم افزار سیستم طراحی گردید.

مقدمه

سیاست کلی وزارت نیرو در بخش انرژی تبادل آن با کشورهای همسایه می باشد. در حال حاضر تبادل انرژی با کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ترکمنستان و عراق صورت می گیرد و در آینده ای نزدیک این ارتباط با کشور روسیه نیز برقرار خواهد شد. لذا با توجه به توسعه شبکه و تبادل انرژی به صورت فرامرزی لازم است که از بروز نوسانات فرکانس در شبکه جلوگیری به عمل آورد. نیروگاه دز تنها نیروگاه کشور است که کنترل فرکانس شبکه را بر عهده دارد. این فرآیند توسط یک واحد flat با توان 65MW انجام می شود که مطمئنا به تنهایی جوابگوی شبکه در آینده ای نزدیک نخواهد بود و عدم ثبات شبکه باعث ایجاد مشکلات عدیده ای در کل سیستم و همچنین مانع از تبادل انرژی به صورت فرامرزی خواهد گردید.

سیاست کلی وزارت نیرو در این راستاست که کلیه نیروگاه های جدیدالاحداثی را که ساخته و یا در حال ساخت می باشند در صورت امکان به سیستم کنترل بار – فرکانس مجهز نماید.

با عنایت موارد فوق، در این پایان نامه سعی شده است در طراحی نرم افزار مشخصات واحد، منحنی کارکرد واحدها و نواحی مجاز و غیرمجاز هر واحد را لحاظ نموده و تقریبا تمامی فانکشن های نمونه خارجی را پوشش دهم. نرم افزار فوق جهت استفاده در نیروگاه های آبی طراحی شده است ولی با اندکی اصلاح قابل استفاده در تمام انواع نیروگاه ها اعم از حرارتی، گازی و بخار می باشد.

قبل از توضیح نرم افزار مذکور لازم است مروری بر فرآیند نیروگاه آبی به عنوان نمونه داشته باشیم و همچنین برخی واژه ها و تعاریف مربوطه را ذکر نماییم.

فصل اول

مقدمه ای بر سیستم های اصلی نیروگاه

1-1) انواع سد

سدها از نظر جنس به دو نوع کلی بتونی و خاکی دسته بندی می شوند.

در سدهای بتونی همه قسمت های آن مثل تاج و سرریز و… از بتون ساخته می شوند و معمولا در جاهایی ساخته می شود که فاصله دو کوهی که در آن قسمت ساخته می شود از هم کم است اصطلاحا طول تاج کم باشد، در سدهای خاکی هسته از سنگ یا بتون و سرریز آن از بتون است و بقیه قسمت ها از خاک ساخته می شود. از نظر آبگیری سدها به دو نوع مخزنی و جریانی تقسیم می شوند. روش کلی کار سدهای جریانی به این شکل است که آب را از مسیر خود با یک شیب کمتر منحرف می کنند و آن را در یک مخزن آرامش جمع کرده سپس با کانال کشی آب را به محل توربین می برند. ولی در سد مخزنی حجم زیادی از آب پشت سد ذخیره می شود. در بعضی از انواع سدها که فقط برای پیک بار (زمان بیشترین مصرف برق در هر شبانه روز) استفاده می شوند در هنگام مورد نیاز آب از پشت سد وارد توربین ها شده و برق تولید می کند و آب خروجی از توربین ها در یک مخزن دیگر جمع می شود و در ساعات آخر شب یا اوایل صبح به وسیله پمپ این آبها را به پشت سد پمپاژ می کنند. (سد و نیروگاه سیاه بیشه)

2-1) شیر پروانه ای

Butterfly Valve (BFV: شیر اصلی ورودی آب برای هر واحد از نوع شیر پروانه ای است که فقط وضعیت باز و بسته دارد و با چرخش 90 درجه آب ورودی را قطع یا وصل می کند رابطه دبی آب عبوری و درصد گشودگی شیر خطی نیست مثلا با 25 درصد گشودگی تقریبا کل آب عبور می کند. در صورتی که در هنگام کار واحد این شیر کاملا باز نشود، دیسک آن با مقاومت در برابر آب باعث ایجاد شدن یک سری حباب خلا می شود که این حباب ها باعث کنده شدن ذرات دیسک و خوردگی آن می شوند که به آن پدیده (کاویتاسیون) می گویند. برای جلوگیری از این کار دریچه را توخالی و با محفظه هایی می سازند که آب راحتتر عبور کند.

تعداد صفحه : 85


پایان نامه کنترل آشوب و جایگاه آن در مهندسی

خلاصه و اهداف پروژه:

محققین از حوزه های مختلف علوم و مهندسی روش جدیدی برای توصیف پیچیدگی در طبیعت گسترش داده­اند. این روش با عنوان نظریه آشوب مطرح شده است. امروزه نظریه آشوب به عنوان یک روش قوی و مفید جهت بررسی سیستم­های پیچیده مطرح است و افق­های جدیدی را در فهم رفتار سیستم­های مکانیکی، سیستم­های صوتی، سیال­ها، سیستم­های شیمیائی، سیستم­های نوری، اکو سیستم­ها و سیستم­های زیستی باز کرده است.

مفهوم آشوب یکی از مفاهیم جدید و بنیادی علم نوین است.آشوب رفتاری به ظاهر تصادفی و بی نظم است که در بسیاری از پدیده های دنیای واقعی رخ می دهد.

کنترل آشوب:

فرمولبندی ریاضی مسئله کنترل پروسه های آشوبگر باارائه مدل اساسی ازسیستم آشوبگر بااستفاده ازمعادلات دیفرانسیلی حالات انجام میگیرد. روشهای کنترل پروسه های آشوبگر عبارتند از:١- کنترل حلقه باز٢- خطی سازی با استفاده ازنگاشت پوآنکاره یا شیوهOGY و٣- شیوه فیدبک تاخیر زمانی یا شیوه Pyragas

اهداف پروژه :

آشنایی با نظریه آشوب

آشنایی با کنترل آشوب

آشنایی با جایگاه کنترل آشوب در مهندسی

 

 

چکیده

طی حدود ۴۰ سال اخیر که از اولین مدل­سازی آشوب می­گذرد و بخصوص در ۱۵ سال آخر، در کنار پیشرفت مفاهیم نظریه آشوب، این مفاهیم در بسیاری از شاخه­های علوم مختلف نیز وارد شده است. آشوب در سیستم­های دینامیکی الکتریکی، مکانیکی و اجتماعی ممکن است رخ دهد و روش­هایی برای کنترل آن در این سیستم­ها ارائه شده است. از طرف دیگر به دلیل پایه‌ای بودن مطالب عنوان شده در مهندسی کنترل که هدف از آن طراحی کنترل­کننده و واداشتن سیستم تحت کنترل به داشتن رفتاری مطلوب است، مباحث می‌تواند بسیار فراتر از رشته برق و حتی رشته‌های مهندسی برود.

در این تحقیق پس از کنکاش در مفاهیم تئوری آشوب و همچنین کنترل آشوب، کاربردهای کنترل آشوب در برخی رشته­های مهندسی معرفی شده است. بدین منظور، ابتدا مفاهیم مربوط به سیستم­های دینامیکی و همچنین ابزارهای تحلیل این سیستم­ها را توضیح داده­ایم. سپس علاوه بر معرفی آشوب و ویژگی­های آن، تشخیص آشوب با استفاده از ابزارهای آنالیز سیستم­های دینامیکی را شرح دادیم.

در مبحث کنترل آشوب نیز اهداف مختلف کنترلی را که برای یک سیستم آشوبی قابل تصور است، توضیح داده­ایم. سپس متداولترین روش­های کنترل آشوب را برای نیل به این اهداف معرفی کردیم. در پایان نیز به مقالات چند سال اخیر در زمینه کنترل آشوب نگاه انداخته­ایم و برخی کاربردهای کنترل آشوب را در رشته­های مهندسی معرفی کرده ­ایم.

آنالیز خطای جبران اثر حرکت سکو در کیفیت تصویربرداری راداری در مدstripmap

دانلود متن کامل پایان نامه مقطع ارشد مهندسی برق گرایش برق-مخابرات

با عنوان :آنالیز خطای جبران اثر حرکت سکو در کیفیت تصویربرداری راداری در مدstripmap

تعداد صفحات : 180

SAR یکی از مهمترین شاخه های علم ” سنجش از راه دور ” است که بدلیل کاربردهای گسترده آن از سال ها قبل مورد توجه محققان قرار گرفته است. در ایران نیز در سال های اخیر تحقیقاتی در زمینه الگوریتم های پردازش سیگنال SAR و مدهای مختلف کاری آن انجام شده است. یک مشکل اساسی در اکثر حسگرهای SAR هواپایه ، جبران خطاهای حرکت ناشی از اغتشاشات جوی است. به طور خاص ، اثرات اصلی تولید شده توسط خطاهای حرکت سکو در تصاویر SAR شامل تنزل حد تفکیک هندسی و رادیو متریک ، ابهام در جهت سمت و اعوجاج هندسی و فاز می باشد. انحرافات هواپیما از مسیر مستقیم و سرعت ثابت را می توان توسط سیستم ناوبری اینرسی (INS) ، سیستم موقعیت یابی جهانی (GPS) یا واحد اندازه گیری اینرسی (IMU) محاسبه نمود.
در این پایان نامه ابتدا مفاهیم SAR و نحوه کار آن بیان شده است. سپس تئوری الگوریتم های RDA و CSA و دلایل مطرح شدن این روش ها به تفصیل بحث شده است. سپس ضمن تشریح مراحل پردازشی هر کدام از الگوریتم ها، شبیه سازی هایی برای یک سناریوی متداول با زاویه لوچی کم انجام گردیده و نتایج آنها با هم مقایسه شده است.
هدف اصلی این پایان نامه بررسی روش های جبران حرکت سکو با استفاده از اطلاعات بدست آمده از IMU (یا INS) است. این روش ها با انجام محاسبات و شبیه سازی با هم مقایسه شده است.
در نهایت مقدار خطای قابل قبول جابجایی سکو نسبت به مسیر حرکتی ایده آل مطرح شده است. با استفاده از این مقادیر می توان مشخصات سنسورهای IMU را از نظر میزان خطا تعیین نمود.

 بررسی روشهای تشخیص خطای سیم پیچ استاتور موتورهای القایی

بررسی روشهای تشخیص خطای سیم پیچ استاتور موتورهای القایی
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 78 صفحه

چکيده:
هدف از پژوهش حاضر بررسی روشهای تشخیص خطای سیم پیچ استاتور موتورهای القایی است. در اين پژوهش ابتدا عيوب الكتريكي و مكانيكي در ماشينهاي الكتريكي بررسي گرديده و عوامل به وجود آورنده و روشهاي رفع اين عيوب بيان شده است. به دنبال آن، به كمك روش تابع سيم پيچي ماشين شبيه سازي و خطاي مورد نظر يعني خطاي سيم بندي استاتور به آن اعمال و نتايج مورد بررسي قرار داده شده است. پارامتر اصلي كه براي تشخيص خطا در اين پايان نامه استفاده كرده ايم، جريان سه فاز استاتور در حالت سالم و خطادار، تحت بارگذاري هاي مختلف خواهد بود. سپس اثر شیارهای استاتور و روتور بر رفنار ماشین القایی با تابع فاصله هوای معکوس به شکل واقعی خود مورد استفاده قرار میگیرد. سپس چگونگی اعمال اثر شیارهای استاتور و روتور در روش تابع سيم پيچ بیان شده و نحوی محاسبه ماتریسهای اندوکتانس خودی و متقابل استاتور و روتورو ماتریسهای مشتق اندوکتانس با وجود شیارهای استاتور و روتور در چهار حالت مورد بررسی قرار می¬گیرد. سپس اعمال خطاي سيم بندي استاتور بااثر شیارهای استاتور و روتور مورد بررسی قرار می¬گیرد و در نهایت نتایج بدست آمده با هم مقایسه می¬شود.
با توجه به مطالب اشاره شده نتيجه مي شود كه با تشخيص به موقع هر كدام از عيوب اوّليه در ماشين القايي مي توان از پديد آمدن حوادث ثانويّه كه منجر به وارد آمدن خسارات سنگين مي گردد، جلوگيري نمود. در اين راستا سعي شده است كه با تحليل، بررسي و تشخيص يكي از اين نمونه خطاها، خطاي سيم بندي استاتور يك موتور القايي قفس سنجابي، گامي موثر در پياده سازي نظام تعميراتي پيشگويي كننده برداشته شود و با بكارگيري سيستم هاي مراقبت وضعيت بروي چنين ماشينهايي از وارد آمدن خسارات سنگين بر صنايع و منابع ملي جلوگيري گردد.
کلید واژه: سیم پیچ استاتور، موتور القایی، تشخیص خطا.

 برنامه ريزي بهره برداري از منابع توليد پراكنده،ذخيره سازها و راه كارهاي مديريت سمت مصرف در محيط رق

برنامه ريزي بهره برداري از منابع توليد پراكنده،ذخيره سازها و راه كارهاي مديريت سمت مصرف در محيط رقابتي
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 121 صفحه

چکیده:
درسالیان اخیردو تحول بزرگ درسیستم های قدرت رخ‌داده است. یکی از این تغییرات مربوط به تجدید ساختار صنعت برق و تبدیل محیط متمرکز سنتی به یک محیط غیرمتمرکز می باشد. تحول دیگردر زمینهٔگسترش استفاده از منابع تولیدپراکنده بخصوص منابع تجدیدپذیردرصنعت برق هست. نکته مهم اینکه در محیط رقابتی بدون اتخاذ راه کارهای مناسب، سرمایه گذاران بر روی این منابع سرمایه گذاری نخواهند کرد. دلیل عمده این مسئله وجود عدم قطعیت زیاد در توان تولیدی منابع تجدیدپذیر، هزینه سرمایه گذاری بالای این منابع و همچنین عدم قطعیت در سیاست¬های حمایتی از این منابع می باشد. در این پایان نامه، بهره برداری همزمان از منابع تولیدپراکنده تجدیدپذیر در کنار ذخیره سازهای انرژی و با در نظر گرفته راه کارهای مدیریت مصرف انجام شده است.ذخیره سازها دارای این قابلیت هستند که در بعضی از ساعات شارژ و در ساعاتی دشارژ گردند. خودروهای برقده قابل اتصال به شبکه یکی از انواع ذخیره-سازهایی هستند که طی سالیان اخیر در مطالعات سیستم قدرت رقابتی و شبکه های هوشمند قدرت به‌وفور از آن ها صحبت شده و کارهای متنوعی در این زمینه صورت گرفته است. در این پایان نامه نیز تأثیر این منابع یعنی خودروهای برقده در نظر گرفته شده است. به‌طورکلی خودروهای الکتريکی با قابلیت اتصال به شبکه خودروهايي هستند که قابليت اتصال به شبکه‌ی قدرت در نقاط تعریف‌ شده معينی را دارا هستند و از اين طريق می‌توانند در تبادل توان الکتريکی با شبکه‌ی قدرت شرکت نمايند. زیرساخت‌های فنی و مخابرات لازم به‌منظور بهره‌برداری بهينه از اين خودروها می‌بايست فراهم باشد. این خودروها دارای این قابلیت هستند که در بعضی از ساعات شارژ و در ساعاتی دشارژ گردند. بنابراین این خودروها می توانند در یک بازی همکارانه در کنار منابع بادی مورد بهره¬برداری قرار گیرند. علاوه بر این و با توجه به اینکه در سیستم قدرت هوشمند، علاوه بر منابع سمت تولید، منابع سمت مصرف نیز این قابلیت را دارند که در بازار برق شرکت کرده و در تسویه قیمت بازار سهیم باشند، لذا در این پایان نامه نیز تأثیر راه کارهای مدیریت مصرف نیز در نظر گرفته‌شده است. برای اجرایی کردن این راه کار بار مشترکین به‌صورت الاستیک در نظر گرفته‌شده و بار تابعی خطی از قیمت برق می باشد. واژه های کلیدی: منابع تولیدپراکنده بادی، برنامه ریزی بهره برداری، خودروهای برقده قابل اتصال به شبکه، راه کارهای مدیریت مصرف

 

 شبیه سازی و تحلیل فیدر سرکویر دامغان جهت جایابی بهینه خازن به منظور بهبود پروفیل ولتاژ

شبیه سازی و تحلیل فیدر سرکویر دامغان جهت جایابی بهینه خازن به منظور بهبود پروفیل ولتاژ و کاهش تلفات اهمی
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 103 صفحه

چکیده
امروزه جلوگيري از ضررهاي ناشي از خاموشي ها و انرژي توزيع نشده از اهميت بسزايي برخوردار است. لذا ازجمله مهم‌ترین مسائل در بهره‌برداري از شبکه توزيع تجديد آرايش بار است که تأثير بسيار زيادي در سرويس دهي دائمي به مشترکين دارد. زمانيکه در شبکه توزيع به دلیل خطا يا برنامه‌ریزی جهت تعميرات، بخشي از شبکه بي برق شود، تمام يا قسمتي از اين بخش بي برق را می‌توان از طريق فيدرهاي سالم يا ريز شبكه ها ، با استفاده از کليدهاي شبکه تغذيه نمود. كه هدف از اين پايان نامه تحليل باز آرايي شبكه توزيع با اهداف فني (كاهش تلفات و بهبود پروفايل ولتاژ ) می‌باشد در حضور ريز شبكه متصل به شبكه توزيع می‌باشد .ريز شبكه ها: افزایش نیاز براي تولید توان الکتریکی، تجدید ساختار برق، تنگناها و محدودیت هاي ساخت خطوط انتقال جدید براي فاصله هاي دور و مشکلات اقتصادي و محیطی نیروگاههاي بزرگ، موجب افزایش رغبت به تولید پراکنده شده است. از طرفی در قرن اخیر با توجه به قابلیتاطمینان بالاي موردنیاز و با توجه به حضور منابع تولید پراکنده در خطوط توزیع مفهومی جدید به نام ریزشبکه در خطوط توزیع مطرح‌شده است که توجه پژوهشگران زیادي را به خود جلب کرده است. در این راستا وجود منابع تولید پراکنده و ویژگی هاي خاص منابع ذخیره انرژي باعث شده است که مدیریت تولید در ریزشبکه با مفهومی جدید روبه رو شود.مثلا یک  LV یک ریزشبکه را می‌توان به‌عنوان یک شبکه ي ناحیه کوچک شهري، یک مرکز خرید، یا یک منطقه صنعتی با بارهایش و سیستم هاي تولیدي گوناگون کوچک متصل به آن تعریف کرد که این تولیدات ممکن است بتوانند هم توان و هم گرماي بارهاي محلی را تأمین کنند. تحت شرایط عادي سیستم، ریزشبکه به شبکه توزیع وصل است و بار ها از طریق منابع محلی یا در صورت نیاز از طریق شبکهي توزیع تغذیه می شوند. اما در صورت بروز اغتشاش در سیستم، تولید و بار متناظر یک ریزشبکه می‌توانند از شبکهي توزیع جدا شوند تا بارهاي ریز شبکه از اغتشاش مصون بماند. امروزه تغييرات وسيعي در حوزه توزيع سیستم‌های قدرت در حال وقوع است. تراکم حضور منابع تجديد پذير کوچک همانند سلول هاي خورشيدي، سلولهاي سوختي و موتورهاي احتراق داخلي کوچک درسطوح توزيع روز به روز بيشتر می‌شود . اين افزايش حضور منابع تجديد پذير انرژي در سیستم‌های توزيع، ساختار جديدي بنام ریز شبکه را به وجود آورده است تا پيش از اين، سيستمهاي توزيع، سيستمهايي وابسته بودند چون در کنار سي ستم هاي انتقال موجوديت پيدا ميکردند. با پيدايش توليد پراکنده و ريز شبکه، در سيستمهاي توزيع هر دو حالت مصرف و توليد نمود پيدا کرد .سيستمهاي ریز شبکه داراي اندازه ه اي مختلفی هستند و می‌توانند به شبکه اصلي قدرت متصل شوند و يا به‌طور جزیره‌ای مورد بهره‌برداری قرار بگيرند .هر ریز شبکه از چندين منبع توليد توان الکتريکي کوچک به نام منابع توليد پراکنده تشکیل‌شده است که وظيفه آن‌ها تأمین توان بارهاي محلي است .در مکان‌های حساس همچون ساختمان‌های تجاري – صنعتي و بیمارستان‌ها که عموماً اينرسي کمي دارند و کل بار مصرفي آن‌ها زير يک مگاوات است، وجود يک توليد پشتيبان براي مواقع خاموشي ضروري است. به‌طوری‌که اگر به هر دليلي سيستم توزيع دچار اغتشاشي شود که برق توليدي باکیفیت مناسب به مصرف‌کننده نرسد و از استانداردهاي جهاني پایین‌تر رود، سيستمهاي حفاظتي عمل کرده و ریز شبکه از سيستم توزيع جداشده و وظيفه تأمین توان بارهاي محلي حساس  و غیر حساس را به عهده می‌گیرد .به‌عبارت‌دیگر، وظيفه اصلي اين نوع از ریز شبکه‌ها حفظ کيفيت توان مطلوب براي این‌گونه مکان‌های حساس است. منابع توليد پراکنده در سيستمهاي ريز شبکه می‌توانند. ژنراتورهاي بادي، میکرو توربین‌ها، سلول‌های خورشيدي، سلول‌های سوختي و يا منابع ديگر به همراه وسايل ذخیره‌ساز انرژي همچون باتری‌ها، چرخ طيارها و خازن‌های انرژي باشند ریز شبکه‌ها عليرغم مزاياي فراوان از قبيل کاهش مشکلات زیست‌محیطی، کاهش هزینه‌های ناشي از احداث نيروگاه جديد، افزايش قابليت اطمينان سيستم، افزايش بازدهي در اثر کاهش تلفات توان انتقالي ، کاهش تراکم در فیدرهای توزيع، مشکلات جديدي را در سيستمهاي توزيع به وجود آورده‌اند ازجمله اين مشکلات می‌توان به تغيير الگوي پخش بار، افزايش هارمونيکهاي فرکانس بالا در اثر کاربرد ادوات الکترونيک قدرت و نوسانات فرکانس و ولتاژ اشاره کرد در يک ریز شبکه، واحدهاي توليدي کوچکي همراه با يک واسط الکترونيک قدرت اينورتر وجود دارند که ریز منبع  ناميده می‌شوند اين منابع در مناطق محلي قرار می‌گیرند و مزايايي از قبيل داشتن هزينه پايين براي مصرف‌کننده و توليدکننده، ولتاژ کم، قابليت اطمينان بالا، افزايش افزونگي و قوت سيستم و انعطاف‌پذیری بالا  دارند.لذا در این پایان‌نامه با بهره‌گیری از روش هوشمند الگوریتم مورچگان سعی در کاهش تلفات توان و اعوجاج ولتاژ در شبکه تست خواهیم داشت. 

 تشخیص خودکار نوع مدولاسیون دیجیتال در سیستم های OFDM

تشخیص خودکار نوع مدولاسیون دیجیتال در سیستم های OFDM
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 122 صفحه

چکيده
تشخیص مدولاسیون را می توان یکی از بخش هاي اصلی گیرنده هاي نوین مخابراتی دانست. شناساگر خودكار نوع سيگنال، عمل تعيين نوع مدولاسيون سيگنال دريافتي را در بين مجموعه اي از مدولاسيون ها به صورت خودکار انجام مي دهد. اكثر سیستم های شناساگر خودکار نوع مدولاسیون در تشخیص تعداد بالای مدولاسیون عمل کرد نامناسبی داشته و نیز در شرايط سيگنال به نويز پايين، بازدهی کمی دارند. این نوع سیستم¬ها جهت تشخیص، نیاز به تعداد بالایی از ویژگی هاي کلیدی دارند. به دليل کاربرد روزافزون سيگنال ديجيتال در مخابرات و تلاش جهت انتقال اطلاعات با نرخ بالا در سیستم های مبتنی بر OFDM، در اين پژوهش، تلاش شده است تا با انتخاب ويژگي هاي بسيار كارا و استفاده از طبقه بندي كننده-ی موثر، شناساگر مناسبی ارائه داده شود. در شناساگر پیشنهادی در بخش استخراج ویژگی، از ویژگی های آمارگان مرتبه ی بالا (ممان ها وکومولان ها تا مرتبه ی هشتم) براساس طبقه بندی کننده ی ماشین بردار پشتیبان استفاده شده است. لازم به ذکر است در این پایان نامه به صورت محدود از OFDM بهره برده و تاثیر سیستم OFDM بر ویژگی های آمارگان مرتبه ی بالا مورد بررسی قرار گرفت. در این پایان نامه، جهت افزایش کارایی سیستم و کاهش همبستگی میان ویژگی ها، برای اولین بار در این حوزه، ترکیب خطی ویژگی ها، به عنوان روشی جدید ارائه داده شده، سپس برای بهینه سازی این ترکیب، از الگوریتم بهینه سازی فاخته استفاده گردیده است. شناساگر پیشنهادی در سیگنال به نویز dB10- ، به درصد موفقیت %۹۸٫۳۳ دست یافته است. مدولاسیون هایی که در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته عبارتند از: ۴ASK، ۸ASK، ۲PSK ،۴PSK ،۸PSK، ۱۶QAM، ۶۴QAM، ۱۲۸QAM،۲۵۶QAM  و V29.
واژه‌هاي كليدي: تشخیص خودکار نوع مدولاسیون، ترکیب خطی بردار ویژگی، تشخیص الگو، سیستم OFDM، کانال محوشونده، ماشین بردار پشتیبان.
ام پی فایل - مرجع خرید ارزان پایان نامه تبلیغات شما

کدهای اختصاصی