close
تبلیغات در اینترنت
خرید دامنه
بهینه‌سازی همزمان مصرف انرژی و عملکرد قطار در سیستم‌های راه‌آهن برقی
مرورگرهای پیشنهادی :
موضوعات
  • پایان نامه و مقالات فنی مهندسی
  • پایان نامه های فناوری اطلاعات
  • پایان نامه های کامپیوتر
  • پایان نامه های مکانیک
  • پایان نامه های عمران
  • پایان نامه های صنایع
  • پایان نامه های برق
  • پایان نامه های مخابرات
  • پایان نامه های جوشکاری
  • پایان نامه های الکتروتکنیک
  • پایان نامه های گیاه پزشکی
  • پایان نامه های محیط زیست
  • پایان نامه های نفت
  • پایان نامه های مواد
  • پایان نامه های سازه
  • پایان نامه های شیمی
  • پایان نامه های معدن
  • پایان نامه های جوشکاری ترمیت
  • پایان نامه های متالوژی
  • پایان نامه های نساجی
  • پایان نامه های کشاورزی
  • پایان نامه های سرامیک
  • پایان نامه های الکترونیک
  • پایان نامه های ساخت تولید
  • پایان نامه های تاسیسات
  • پایان نامه های منابع طبیعی
  • پایان نامه های صنایع غذایی
  • پایان نامه های نقشه برداری
  • پاورپوینت های فنی مهندسی
  • پاورپوینت معماری
  • پاورپوینت کامپیوتر و IT
  • پایان نامه و مقالات علوم انسانی
  • پایان نامه های اقتصاد
  • پایان نامه های مدیریت
  • پایان نامه های حسابداری
  • پایان نامه های روانشناسی
  • پایان نامه های حقوق
  • پایان نامه های جغرافیا
  • پایان نامه های جهانگردی
  • پایان نامه های تربیت بدنی
  • پایان نامه های ادبیات فارسی
  • پایان نامه های علوم سیاسی
  • پایان نامه های علوم اجتماعی
  • پایان نامه های مدیریت صنعتی
  • پایان نامه های مدیریت روابط عمومی
  • پایان نامه های احکام و معارف اسلامی
  • پایان نامه های هنر
  • پایان نامه های گرافیک
  • پایان نامه های موسیقی
  • پایان نامه های صنایع دستی
  • پایان نامه بیمه
  • پایان نامه و مقالات علوم پایه
  • پایان نامه های فیزیک
  • پایان نامه های پزشکی
  • پایان نامه های دامپزشکی
  • پایان نامه های دندانپزشکی
  • پایان نامه های زمین شناسی
  • پایان نامه های زیست شناسی
  • گزارش کارآموزی و کارورزی
  • کارآموزی برق و الکترونیک
  • کارآموزی بهداشت
  • کارآموزی حسابداری
  • کارآموزی حقوق
  • کارآموزی شیمی
  • کارآموزی عمران
  • کارآموزی خودرو
  • کارآموزی محیط زیست
  • کارآموزی مدیریت
  • کارآموزی معماری
  • کارآموزی مکانیک
  • کارآموزی ساخت و تولید
  • کارآموزی نقشه کشی
  • جزوات رشته های دانشگاهی
  • جزوات و نمونه سوالات کامپیوتر و IT
  • جزوات مشترک دانشگاهی
  • جزوات روانشناسی
  • جزوات مکانیک
  • جزوات عمران
  • جزوات معماری
  • جزوات مدیریت
  • جزوات حسابداری
  • جزوات زمین شناسی
  • جزوات مخابرات
  • جزوات برق و الکترونیک
  • جزوات تاسیسات
  • جزوات مهندسی شیمی
  • جزوات رشته حقوق
  • نمونه سوالات استخدامی
  • نمونه سوالات استخدامی بانک
  • نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش
  • نمونه سوالات استخدامی شهرداری
  • نمونه سوالات استخدامی تامین اجتماعی
  • نمونه سوالات استخدامی دستگاه اجرایی
  • نمونه سوالات استخدامی فنی و حرفه ای
  • نمونه سوالات استخدامی وزارت خانه ها
  • نمونه سوالات استخدامی نظامی
  • سایر نمونه سوالات استخدامی
  • فیلم های دانشگاهی
  • کامپیوتر
  • برق
  • عمران
  • زبان
  • مدیریت
  • ریاضی
  • فیزیک
  • موسیقی
  • پزشکی
  • شیمی
  • داروسازی
  • فلسفه
  • مکانیک
  • هوافضا
  • اقتصاد
  • مطالب پربازدید
    مطالب تصادفی
    مطالب پیشین

    دانلود متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق 

    گرایش :راه‌آهن برقی

    عنوان : بهینه‌سازی همزمان مصرف انرژی و عملکرد قطار در سیستم‌های راه‌آهن برقی  

    تعداد صفحات :126

     

    امروزه با توسعه سریع سیستم‌های حمل و نقل ریلی درون شهری و برون شهری، تقاضای انرژی مصرفی و همچنین کیفیت سرویس دهی مطلوب‌تر افزایش یافته است. رقابت در این عرصه می‌تواند  در نحوه اجرای یک سفر بهینه با اهداف حداقل تاخیر زمانی سفر و حداقل انرژی مصرفی شکل بگیرد. در این پایان‌نامه چگونگی حصول یک سفر کارآمد توسط یک قطار، تحت قیود پروفیل مسیر و حدود سرعت مورد بررسی قرار گرفته است. در این راستا، روش‌های بهینه‌سازی چند‌هدفه تکاملی NSGA-II و MOPSO و همچنین روش بهینه‌سازی تکاملی یک‌هدفه Krill Herds، برای تولید یک تراژکتوری سرعت با حداقل انرژی مصرفی، حداقل تاخیر زمانی سفر و همچنین با تامین آسایش مسافرین، مورد استفاده قرار گرفته است. نتایج به ازای یک زمان سفر معین 1200 ثانیه‌ای نشان داد که تراژکتوری سرعت تعیین شده توسط NSGA-II دارای بهترین عملکرد و کمترین انرژی مصرفی نسبت به دو الگوریتم دیگر است. همچنین جبهه‌های پارتو منتجه به ازای تعداد اعضا و تکرار یکسان نشان داد که در زمان‌های سفر کوتاهتر از حدود 1100 ثانیه و طولانی‌تر از 1500 ثانیه، MOPSO می‌تواند دارای نتایج مطلوب‌تری باشد.

    با توسعه شبکه های الکتریکی حتی در نواحی بین شهری، بیشتر سیستم‌های تراکشن راه‌آهن امروزی از انرژی الکتریکی استفاده می‌کنند. در این پایان‌نامه یک سیستم تراکشن راه‌آهن 2×25 کیلو ولت AC 50 هرتز مورد بررسی قرار گرفته و برای چند مورد از مشکلات اساسی این سیستم نظیر عدم تعادل حدود 11 درصد در جریان بار و همچنین مصرف توان راکتیو بالا، یک SVC هوشمند پیشنهاد شده است. این SVC قادر است بصورت زمان واقعی و توسط الگوریتم بهینه‌سازی چند‌هدفه NSGA-II، میزان عدم تعادل جریان بار را به 98/0 درصد تقلیل داده و همچنین همزمان توان راکتیو مورد نیاز سیستم را نیز تامین کند. 

     

    1. 1. فصل اول مقدمه

    2 فصل دوم مروری بر سیستم‌های تراکشن راه‌آهن

    2‌.1‌    سیستم‌های تراکشن الکتریکی

    2‌.1‌.1‌ محرکه موتور DC

    2‌.1‌.2‌ محرکه موتور AC

    2‌.2‌    تراکشن دیزل الکتریک

    2‌.3‌    تراکشن هیبریدی

    3.. فصل سوم مروری بر روش‌های بهینه‌سازی

    3‌.1‌    بهینه‌سازی یک‌هدفه

    3‌.2‌    مفاهیم بنیادی در بهینه‌سازی چند‌هدفه

    3‌.3‌    جستجو و تصمیم‌گیری

    3‌.4‌    مروری بر روش‌های مرسوم در بهینه‌سازی چند‌هدفه

    3‌.4‌.1‌ روش مجموع وزن‌دار

    3‌.4‌.2‌ روش مقیدسازی ε

    3‌.5‌    الگوریتم‌های تکاملی در بهینه‌سازی یک‌هدفه و چند‌هدفه

    3‌.5‌.1‌ الگوریتم بهینه‌سازی تکاملی یک‌هدفه Krill Herds

    3‌.5‌.2‌ جستجوی چند‌هدفه

    3.5.3 الگوریتم بهینه‌سازی چندهدفه تکاملی NSGA-II

    4.5.3 الگوریتم بهینه‌سازی چندهدفه تکاملی MOPSO

    4 فصل چهارم مدل‌سازی حرکت قطار و توان تراکشن

    4‌.1‌    فیزیک حرکت وسایل نقلیه

    4‌.1‌.1‌ آشنایی کلی

    4‌.1‌.2‌ کشش سطحی

    4‌.1‌.3 مقاومت قطار

    4‌.1‌.4‌ جرم موثر

    4‌.1‌.5‌ معادله عمومی حرکت وسیله نقلیه

    4‌.2‌    مدل‌سازی و  شبیه‌سازی

    4‌.2‌.1‌ سوییچ وضعیت وسایل نقلیه

    4‌.2‌.2‌ ورودی‌های عملیاتی

    4‌.2‌.3‌ شبیه‌ساز حرکت قطار

    4‌.3‌    معادلات حالت و توابع هدف

    5 فصل پنجم بهینه‌سازی تراژکتوری سرعت قطار

    5‌.1‌    اصل بخش‌بندی مسیر و گراف سرعت

    5‌.2‌    ارائه یک استراتژی رانندگی کارآمد

    5‌.2‌.1‌ ساخت تراژکتوری سرعت

    5‌.2‌.2‌ تعیین شاخص کنترل با ضریب آسایش مسافرین

    5‌.3‌    پیاده‌سازی الگوریتم بهینه‌سازی چندهدفه NSGA-II روی مساله مورد نظر

    5‌.3‌.1‌ تعیین جمعیت اولیه

    5‌.3‌.2‌ ابتکار در هدایت فرآیند جستجو

    5‌.3‌.3‌ تعیین برازندگی اعضای فرآیند بهینه‌سازی

    5‌.4‌    پیاده‌سازی الگوریتم بهینه‌سازی چندهدفه MOPSO روی مساله مورد نظر

    5.5‌    پیاده‌سازی الگوریتم بهینه‌سازی یک‌هدفه KH روی مساله مورد نظر

    5‌.6‌    بیانی از مقاوم بودن در روش‌های بهینه‌سازی تکاملی

    5‌.6‌.1‌ مقاوم بودن در بهینه‌سازی یک‌هدفه

    5‌.6‌.2‌ مقاوم بودن در بهینه‌سازی چند‌هدفه تکاملی

    5‌.7‌    مورد مطالعاتی

    5‌.8‌    نتایج شبیه‌سازی و مقایسه

    5‌.8‌.1‌ نتایج حاصل از اعمال الگوریتم NSGA-II

    5‌.8‌.2‌ نتایج حاصل از اعمال الگوریتم MOPSO

    5‌.8‌.3‌ نتایج حاصل از اعمال الگوریتم KH

    5‌.8‌.4‌ تراژکتوری‌های سرعت بهینه

    5‌.9‌    مقایسه نتایج با یک مرجع

    5‌.10‌  ارائه یک شیوه برای استفاده از روش‌های پیشنهادی

    6 فصل ششم بهبود کارایی سیستم تراکشن الکتریکی بوسیله کاهش عدم تعادل جریان و همزمان تامین توان راکتیو مورد نیاز

    6‌.1‌    ساختار کلی یک سیستم 2×25 کیلو ولت AC اتوترانسفورماتوری

    6‌.2‌    عیب یابی سیستم و ارائه راه‌حل

    6‌.3‌    اجرای SVC

    6‌.4‌    متعادل‌سازی جریان بار

    6‌.5‌    جبران‌سازی توان راکتیو

    6‌.6‌     تعریف مساله

    6‌.7‌    فرآیند بهینه‌سازی

    6‌.8‌    نتایج و بررسی

    7.. فصل هفتم نتیجه‌گیری و پیشنهادات

    منابع و مراجع

    پیوست‌ها

     

    قيمت فايل ورد پروژه : 14000 تومان

     دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه

    بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود پایان نامه به شما نشان داده می شود

    پشتیبانی سایت :        09010633413

     

    فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید

    کسب درآمد با فروش فایل های سایت ما

    درباره : پایان نامه و مقالات فنی مهندسی , پایان نامه های برق ,
    برچسب ها : پایان نامه , بهینه‌سازی همزمان مصرف انرژی و عملکرد قطار در سیستم‌های راه‌آهن برقی , عملکرد قطار در سیستم‌های راه‌آهن برقی , پایان نامه ارشد مهندسی برق , دانلود پایان نامه مهندسی برق قدرت , پایان نامه مهندسی برق قدرت , پایان نامه ارشد گرایش قدرت , مهندسی برق قدرت , دانلود پایان نامه ارشد برق , دانلود رایگان پایان نامه برق , پایان نامه دانشگاهی برق , دانلود رایگان پایان نامه , پایان نامه رشته برق , پایان نامه ارشد مهندسی برق قدرت , پایان نامه کارشناسی مهندسی برق , دانلود مقالات مهندسی برق , دانلود مقاله مهندسی برق , مقاله , مقالات دانشگاهی , دانلود رایگان ,
    بازدید : 278 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()
    ارسال نظر برای این مطلب

    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
    آمار سایت
  • آمار مطالب
  • کل مطالب : 1964
  • کل نظرات : 0
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 1
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 1,604
  • باردید دیروز : 2,032
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 17
  • بازدید هفته : 14,056
  • بازدید ماه : 53,546
  • بازدید سال : 125,099
  • بازدید کلی : 706,572