close
تبلیغات در اینترنت
خرید دامنه
تحلیل عددی رفتار دینامیکی پره های توربین بادی با محور عمودی به روش اویلری- لاگرانژی کوپل شده
مرورگرهای پیشنهادی :
موضوعات
  • پایان نامه و مقالات فنی مهندسی
  • پایان نامه های فناوری اطلاعات
  • پایان نامه های کامپیوتر
  • پایان نامه های مکانیک
  • پایان نامه های عمران
  • پایان نامه های صنایع
  • پایان نامه های برق
  • پایان نامه های مخابرات
  • پایان نامه های جوشکاری
  • پایان نامه های الکتروتکنیک
  • پایان نامه های گیاه پزشکی
  • پایان نامه های محیط زیست
  • پایان نامه های نفت
  • پایان نامه های مواد
  • پایان نامه های سازه
  • پایان نامه های شیمی
  • پایان نامه های معدن
  • پایان نامه های جوشکاری ترمیت
  • پایان نامه های متالوژی
  • پایان نامه های نساجی
  • پایان نامه های کشاورزی
  • پایان نامه های سرامیک
  • پایان نامه های الکترونیک
  • پایان نامه های ساخت تولید
  • پایان نامه های تاسیسات
  • پایان نامه های منابع طبیعی
  • پایان نامه های صنایع غذایی
  • پایان نامه های نقشه برداری
  • پاورپوینت های فنی مهندسی
  • پاورپوینت معماری
  • پاورپوینت کامپیوتر و IT
  • پایان نامه و مقالات علوم انسانی
  • پایان نامه های اقتصاد
  • پایان نامه های مدیریت
  • پایان نامه های حسابداری
  • پایان نامه های روانشناسی
  • پایان نامه های حقوق
  • پایان نامه های جغرافیا
  • پایان نامه های جهانگردی
  • پایان نامه های تربیت بدنی
  • پایان نامه های ادبیات فارسی
  • پایان نامه های علوم سیاسی
  • پایان نامه های علوم اجتماعی
  • پایان نامه های مدیریت صنعتی
  • پایان نامه های مدیریت روابط عمومی
  • پایان نامه های احکام و معارف اسلامی
  • پایان نامه های هنر
  • پایان نامه های گرافیک
  • پایان نامه های موسیقی
  • پایان نامه های صنایع دستی
  • پایان نامه بیمه
  • پایان نامه و مقالات علوم پایه
  • پایان نامه های فیزیک
  • پایان نامه های پزشکی
  • پایان نامه های دامپزشکی
  • پایان نامه های دندانپزشکی
  • پایان نامه های زمین شناسی
  • پایان نامه های زیست شناسی
  • گزارش کارآموزی و کارورزی
  • کارآموزی برق و الکترونیک
  • کارآموزی بهداشت
  • کارآموزی حسابداری
  • کارآموزی حقوق
  • کارآموزی شیمی
  • کارآموزی عمران
  • کارآموزی خودرو
  • کارآموزی محیط زیست
  • کارآموزی مدیریت
  • کارآموزی معماری
  • کارآموزی مکانیک
  • کارآموزی ساخت و تولید
  • کارآموزی نقشه کشی
  • جزوات رشته های دانشگاهی
  • جزوات و نمونه سوالات کامپیوتر و IT
  • جزوات مشترک دانشگاهی
  • جزوات روانشناسی
  • جزوات مکانیک
  • جزوات عمران
  • جزوات معماری
  • جزوات مدیریت
  • جزوات حسابداری
  • جزوات زمین شناسی
  • جزوات مخابرات
  • جزوات برق و الکترونیک
  • جزوات تاسیسات
  • جزوات مهندسی شیمی
  • جزوات رشته حقوق
  • نمونه سوالات استخدامی
  • نمونه سوالات استخدامی بانک
  • نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش
  • نمونه سوالات استخدامی شهرداری
  • نمونه سوالات استخدامی تامین اجتماعی
  • نمونه سوالات استخدامی دستگاه اجرایی
  • نمونه سوالات استخدامی فنی و حرفه ای
  • نمونه سوالات استخدامی وزارت خانه ها
  • نمونه سوالات استخدامی نظامی
  • سایر نمونه سوالات استخدامی
  • فیلم های دانشگاهی
  • کامپیوتر
  • برق
  • عمران
  • زبان
  • مدیریت
  • ریاضی
  • فیزیک
  • موسیقی
  • پزشکی
  • شیمی
  • داروسازی
  • فلسفه
  • مکانیک
  • هوافضا
  • اقتصاد
  • مطالب پربازدید
    مطالب تصادفی
    مطالب پیشین

    پایان نامه تحلیل عددی رفتار دینامیکی پره های توربین بادی با محور عمودی به روش اویلری- لاگرانژی کوپل شده
    نوع فایل: word (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات : 119 صفحه

    چکیده
    در این تحقیق، توربین بادی با محور عمودی مدل ساوونیوس مدلسازی شده است. توربین بادی در حجم کنترل سیالاتی که همان تونل باد در شرایط واقعی می باشد، مدلسازی شده و تحت وزش باد با سرعتهای متفاوت بررسی شده است. همچنین از لحاظ نسبت هم پوشانی نیز در سه حالت مختلف تحت بررسی قرار گرفته تا بهترین حالت توربین با گشتاور استاتیکی بهینه  تعیین گردد.
    بر خلاف تمامی تحقیقات انجام شده، روش ارائه شده در این تحقیق، مدلسازی برخورد سیال با پره های توربین می باشد که امکان بررسی رفتار دینامیکی و محاسبات تنش و کرنش وارد بر پره توربین را دارد.
    نتایج حاصل از این تحقیق نشان می دهد که در مناطقی که سرعت وزش باد کم است، از توربینی باید استفاده گردد که زاویه فاز بین دو طبقه توربین کم باشد و در مناطقی که سرعت وزش باد زیاد باشد، از زاویه فاز زیاد استفاده نمود. همچنین، برای کاهش نوسانات سرعت زاویه ای روتور توربین، در مناطقی که سرعت وزش باد زیاد است از زاویه فازهای بزرگتر استفاده گردد. اما در مناطقی که سرعت وزش باد کمتر است از زاویه فاز کوچکتر استفاده گردد.
    مدلسازی کامل برهمکنش سیال بر پره های توربین، نشان می دهد که گشتاور استاتیکی در لحظه شروع چرخش روتور، به علت وجود یاتاقان در شرایط واقعی، افزایش می یابد، اما پس از شروع حرکت و غلبه بر نیروی اصطکاک ایستایی، کم کم مقدار گشتاور کاهش می یابد. این مقدار در زاویه حدود ۸۵ درجه به حداقل خود می رسد که در همین لحظه توربین بیشترین سرعت خود را خواهد داشت.
    همچنین نمودار انرژی جنبشی و کل توربین مورد بررسی قرار گرفته است که نشان دهنده افزایش این مقادیر به سبب افزایش سرعت باد برای همه توربین ها و افزایش زاویه فاز برای توربین های دو طبقه می باشد.
    همچنین، بررسی نتایج بدست آمده از روش اجزاء محدود با نتایج آزمایشگاهی مقایسه و نشان داده شده است که همخوانی قابل قبولی بین این نتایج وجود دارد.
    کلمات کلیدی: توربین بادی با محور عمودی، زاویه فاز، نسبت هم پوشانی، توربین ساوونیوس، تجزیه و تحلیل المان محدود
     

    فهرست مطالب
    فصل اول: مقدمه
    ۱-۱- مقدمه  1
    ۱-۲- انرژی تجدید پذیر ۲
    ۱-۳- ویژگی انرژی تجدیدپذیر ۴  
    ۱-۴- انواع منابع  انرژی تجدیدپذیر ۵
    ۱-۴-۱- انرژی خورشیدی ۵
    ۱-۴-۲- انرژی زمین گرمایی  6
    ۱-۴-۳- فن آوری هیدروژن، پیل سوختی و زیست توده ۸
    ۱-۴-۴- انرژی باد ۹
    ۱-۵- تاریخچه انرژی باد ۱۳
    ۱-۶- انواع توربین بادی ۱۶
    ۱-۶-۱- توربین محور عمودی ۱۶
    ۱-۶-۱-۱- مزایای توربین های محور عمودی ۱۷
    ۱-۶-۱-۲- معایب توربین های محور عمودی ۱۷
    ۱-۶-۲- توربین محور افقی ۱۷
    ۱-۶-۲-۱- مزایای توربین های محور افقی  18        
    ۱-۶-۲-۲- معایب توربین های محور افقی ۱۸
    ۱-۷- مروری بر تحقیقات انجام شده ۲۱
    ۱-۸- روش تحقیق در این پایان نامه ۳۲
    ۱-۹- مروری اجمالی بر فصلهای پایان نامه ۳۳
    فصل دوم: معرفی پارامترهای آنالیز FSI
    ۲-۱- مقدمه ۳۴
    ۲-۲- معرفی پارامترهای موثر بر نتایج آزمایشگاهی ۳۵
    ۲-۲-۱- گشتاور استاتیکی ۳۸
    ۲-۲-۲- زاویه فاز ۳۹
    ۲-۲-۳- نسبت هم پوشانی پره ها ۴۰
    ۲-۲-۴- گشتاور دینامیکی(ضریب قدرت)  42   
    ۲-۳- تئوری بتز  44
    ۲-۴- تئوری گلائورت ۵۰
    ۲-۴-۱- طراحی مفهومی آیرودینامیکی پره توربین بادی ۵۰
    ۲-۴-۱-۱- نحوه تعیین قطر روتور و تعیین تعداد پره ها و سطح هر پره ۵۰
    ۲-۴-۱-۲- معرفی تئوری گلائورت جهت طراحی آیرودینامیکی پره توربین بادی ۵۰
    ۲-۴-۱-۲-۱- محاسبه نیروی رانش محوری و گشتاور  50
    ۲-۴-۱-۲-۲- محاسبات ضریب قدرت ۵۲
    ۲-۴-۱-۲-۳- تعیین مقادیر زاویه ای سرعت نسبی   و ضریب شکل   بهینه ۵۲
    ۲-۴-۱-۲-۴- تعیین ضریب قدرت ۵۲
    ۲-۴-۱-۲-۵- اثر تعداد پره ها ۵۳
    ۲-۴-۱-۲-۶- نحوه عملی طراحی آیرودینامیکی پره توربین باد و تعیین وتر و زاویه پره ۵۳
    ۲-۴-۲- طراحی مفهومی سازه ای پره های توربین بادی ۵۴
    ۲-۴-۲-۱- تنش های ناشی از تندباد ضمن عملکرد عادی ۵۴
    ۲-۴-۲-۲- تنش های ناشی از نیروهای گریز از مرکز در عملکرد عادی  55
    ۲-۴-۲-۳- تنش ناشی از اثرات ژیروسکوپی ۵۵
    ۲-۴-۲-۴- تنش کل وارد بر پره ۵۵
    ۲-۴-۲-۵- انتخاب جنس پره ۵۶
    ۲-۴-۳- محاسبه دقیق هندسی برای سطح پره توربین های بادی محور افقی ۵۶
    ۲-۴-۲-۱- هدف  56
    ۲-۴-۲-۲- پارامترهای اصلی برای تعیین هندسه پره ۵۶
    ۲-۴-۲-۳- تعیین مختصات فضایی نقاط بر روی سطح پره ۵۷
    فصل سوم: شبیه سازی فرایند برهمکنش باد بر پره های توربین
    ۳-۱- مقدمه ۵۸
    ۳-۲- معرفی پارامترهای مهم انتخاب شده در فرایند شبیه سازی ۶۱
    ۳-۲-۱- پارامتر معادله گاز ایده آل Ideal Gas Equation State 61
    ۳-۲-۲- پارامتر انتگرال گیری با تعداد نقاط گوس کاهش یافته  62     
    ۳-۳- روند دستیابی به شبیه سازی نهایی مدل توربین ساوونیوس (مطابق مقاله اصلی) ۶۳
    ۳-۳-۱- محیط ایجاد قطعه   64
    ۳-۳-۲- محیط تعریف خصوصیات مواد   64
    ۳-۳-۳- محیط تعریف تعداد مراحل و نوع حل مساله   64
    ۳-۳-۴- محیط تعریف نوع تماس اجزا با هم   64
    ۳-۳-۵- محیط بارگذاری و اعمال شرایط مرزی    65
    ۳-۳-۶- محیط شبکه بندی اجزا   65
    ۳-۴- شبیه سازی توربین یک طبقه با نسبت هم پوشانی صفر    66
    ۳-۴-۱- مدلسازی سه بعدی توربین و تونل باد در محیط   66
    ۳-۴-۲- تعریف خصوصیات روتور و حجم کنترل سیالاتی در محیط  66
    ۳-۴-۳- مونتاژ اجزای مساله در محیط    67
    ۳-۴-۴- تعریف تعداد مرحله و نوع حل مساله درمحیط   69
    ۳-۴-۵- تعریف نوع تماس سطوح اجزاء با هم در محیط    70
    ۳-۴-۶- تعریف سرعت باد و شرایط مرزی تونل باد در محیط  70
    ۳-۴-۷- شبکه بندی مدل در محیط ۷۴
    ۳-۴-۸- حل مساله در محیط  74
    ۳-۵- شبیه سازی سایر توربین ها  75
    فصل چهارم: ارئه نتایج و بحث و بررسی آن
    ۴-۱- مقدمه  78
    ۴-۲- بررسی نمودارهای تحلیل FSI 79
       4-2-1- تغییرات گشتاوراستاتیکی در توربین یک طبقه با نسبت هم پوشانی یکسان ۷۹  
        4-2-2- تغییرات گشتاور استاتیکی در توربین دو طبقه با نسبت هم پوشانی یکسان ۸۰
        4-2-3- تغییرات سرعت زاویه ای روتور توربین یک طبقه با نسبت هم پوشانی یکسان ۸۱
        4-2-4- تغییرات انرژی جنبشی در توربین یک طبقه با نسبت هم پوشانی یکسان  82
        4-2-5- تغییرات نیروهای تکیه گاهی در توربین یک طبقه با نسبت هم پوشانی یکسان ۸۳       
        4-2-6- تغییرات نیروهای تکیه گاهی در توربین دو طبقه با نسبت هم پوشانی متفاوت ۸۴
        4-2-7- نمایش گرافیکی جریان سیال در بروخورد با توربین یک طبقه در  تونل باد ۸۵
        4-2-8- تغییرات سرعت زاویه ای روتور توربین دو طبقه با زاویه فازهای متفاوت  87
        4-2-9- نمایش گرافیکی لحظه برخورد سیال با پره توربین دو طبقه ۸۸
        4-2-10- تغییرات بردار سرعت در هنگام شروع دوران توربین یک طبقه ۸۹
        4-2-11- تغییرات بردار سرعت در هنگام شروع دوران توربین دو طبقه ۹۱
    فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
    ۵-۱-  مقدمه  93
    ۵-۲- نتیجه گیری ۹۳
    ۵-۳- پیشنهادات ۹۶
    فهرست مراجع ۹۸
    چکیده انگلیسی
     

    قيمت فايل ورد پروژه : 12000 تومان

     دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه

    بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود پایان نامه به شما نشان داده می شود

    پشتیبانی سایت :        09010633413

     

    فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید

     

     

    کسب درآمد با فروش فایل های سایت ما

    درباره : پایان نامه و مقالات فنی مهندسی , پایان نامه های مکانیک ,
    برچسب ها : پایان نامه تحلیل عددی رفتار دینامیکی پره های توربین بادی با محور عمودی به روش اویلری لاگرانژی کوپل شده , دانلود پایان نامه تحلیل عددی رفتار دینامیکی پره های توربین بادی با محور عمودی به روش اویلری لاگرانژی کوپل شد , تحلیل عددی رفتار دینامیکی پره های توربین بادی با محور عمودی به روش اویلری لاگرانژی کوپل شده , دانلود پایان نامه ارشد مکانیک , دانلود رایگان پایان نامه ارشد مکانیک , پایان نامه ارشد مکانیک , پایان نامه مکانیک , دانلود پایان نامه مکانیک ,
    بازدید : 3 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()
    ارسال نظر برای این مطلب

    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
    آمار سایت
  • آمار مطالب
  • کل مطالب : 1964
  • کل نظرات : 0
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 588
  • باردید دیروز : 2,312
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 15,352
  • بازدید ماه : 54,842
  • بازدید سال : 126,395
  • بازدید کلی : 707,868