close
تبلیغات در اینترنت
خرید دامنه
تحلیل عددی رفتار دینامیکی پره های توربین بادی با محور عمودی به روش اویلری- لاگرانژی کوپل شده
loading...
سرویس سایت سایت رزبلاگ بزرگترین سرویس ارائه خدمات سایت نویسی حرفه ای در ایران

دانلود سرای دانشجویی

, پایان نامه تحلیل عددی رفتار دینامیکی پره های توربین بادی با محور عمودی به روش اویلری- لاگرانژی کوپل شده , دانلود پایان نامه تحلیل عددی رفتار دینامیکی پره های

تحلیل عددی رفتار دینامیکی پره های توربین بادی با محور عمودی به روش اویلری- لاگرانژی کوپل شده

پایان نامه تحلیل عددی رفتار دینامیکی پره های توربین بادی با محور عمودی به روش اویلری- لاگرانژی کوپل شده
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 119 صفحه

چکیده
در این تحقیق، توربین بادی با محور عمودی مدل ساوونیوس مدلسازی شده است. توربین بادی در حجم کنترل سیالاتی که همان تونل باد در شرایط واقعی می باشد، مدلسازی شده و تحت وزش باد با سرعتهای متفاوت بررسی شده است. همچنین از لحاظ نسبت هم پوشانی نیز در سه حالت مختلف تحت بررسی قرار گرفته تا بهترین حالت توربین با گشتاور استاتیکی بهینه  تعیین گردد.
بر خلاف تمامی تحقیقات انجام شده، روش ارائه شده در این تحقیق، مدلسازی برخورد سیال با پره های توربین می باشد که امکان بررسی رفتار دینامیکی و محاسبات تنش و کرنش وارد بر پره توربین را دارد.
نتایج حاصل از این تحقیق نشان می دهد که در مناطقی که سرعت وزش باد کم است، از توربینی باید استفاده گردد که زاویه فاز بین دو طبقه توربین کم باشد و در مناطقی که سرعت وزش باد زیاد باشد، از زاویه فاز زیاد استفاده نمود. همچنین، برای کاهش نوسانات سرعت زاویه ای روتور توربین، در مناطقی که سرعت وزش باد زیاد است از زاویه فازهای بزرگتر استفاده گردد. اما در مناطقی که سرعت وزش باد کمتر است از زاویه فاز کوچکتر استفاده گردد.
مدلسازی کامل برهمکنش سیال بر پره های توربین، نشان می دهد که گشتاور استاتیکی در لحظه شروع چرخش روتور، به علت وجود یاتاقان در شرایط واقعی، افزایش می یابد، اما پس از شروع حرکت و غلبه بر نیروی اصطکاک ایستایی، کم کم مقدار گشتاور کاهش می یابد. این مقدار در زاویه حدود ۸۵ درجه به حداقل خود می رسد که در همین لحظه توربین بیشترین سرعت خود را خواهد داشت.
همچنین نمودار انرژی جنبشی و کل توربین مورد بررسی قرار گرفته است که نشان دهنده افزایش این مقادیر به سبب افزایش سرعت باد برای همه توربین ها و افزایش زاویه فاز برای توربین های دو طبقه می باشد.
همچنین، بررسی نتایج بدست آمده از روش اجزاء محدود با نتایج آزمایشگاهی مقایسه و نشان داده شده است که همخوانی قابل قبولی بین این نتایج وجود دارد.
کلمات کلیدی: توربین بادی با محور عمودی، زاویه فاز، نسبت هم پوشانی، توربین ساوونیوس، تجزیه و تحلیل المان محدود
 

فهرست مطالب
فصل اول: مقدمه
۱-۱- مقدمه  1
۱-۲- انرژی تجدید پذیر ۲
۱-۳- ویژگی انرژی تجدیدپذیر ۴  
۱-۴- انواع منابع  انرژی تجدیدپذیر ۵
۱-۴-۱- انرژی خورشیدی ۵
۱-۴-۲- انرژی زمین گرمایی  6
۱-۴-۳- فن آوری هیدروژن، پیل سوختی و زیست توده ۸
۱-۴-۴- انرژی باد ۹
۱-۵- تاریخچه انرژی باد ۱۳
۱-۶- انواع توربین بادی ۱۶
۱-۶-۱- توربین محور عمودی ۱۶
۱-۶-۱-۱- مزایای توربین های محور عمودی ۱۷
۱-۶-۱-۲- معایب توربین های محور عمودی ۱۷
۱-۶-۲- توربین محور افقی ۱۷
۱-۶-۲-۱- مزایای توربین های محور افقی  18        
۱-۶-۲-۲- معایب توربین های محور افقی ۱۸
۱-۷- مروری بر تحقیقات انجام شده ۲۱
۱-۸- روش تحقیق در این پایان نامه ۳۲
۱-۹- مروری اجمالی بر فصلهای پایان نامه ۳۳
فصل دوم: معرفی پارامترهای آنالیز FSI
۲-۱- مقدمه ۳۴
۲-۲- معرفی پارامترهای موثر بر نتایج آزمایشگاهی ۳۵
۲-۲-۱- گشتاور استاتیکی ۳۸
۲-۲-۲- زاویه فاز ۳۹
۲-۲-۳- نسبت هم پوشانی پره ها ۴۰
۲-۲-۴- گشتاور دینامیکی(ضریب قدرت)  42   
۲-۳- تئوری بتز  44
۲-۴- تئوری گلائورت ۵۰
۲-۴-۱- طراحی مفهومی آیرودینامیکی پره توربین بادی ۵۰
۲-۴-۱-۱- نحوه تعیین قطر روتور و تعیین تعداد پره ها و سطح هر پره ۵۰
۲-۴-۱-۲- معرفی تئوری گلائورت جهت طراحی آیرودینامیکی پره توربین بادی ۵۰
۲-۴-۱-۲-۱- محاسبه نیروی رانش محوری و گشتاور  50
۲-۴-۱-۲-۲- محاسبات ضریب قدرت ۵۲
۲-۴-۱-۲-۳- تعیین مقادیر زاویه ای سرعت نسبی   و ضریب شکل   بهینه ۵۲
۲-۴-۱-۲-۴- تعیین ضریب قدرت ۵۲
۲-۴-۱-۲-۵- اثر تعداد پره ها ۵۳
۲-۴-۱-۲-۶- نحوه عملی طراحی آیرودینامیکی پره توربین باد و تعیین وتر و زاویه پره ۵۳
۲-۴-۲- طراحی مفهومی سازه ای پره های توربین بادی ۵۴
۲-۴-۲-۱- تنش های ناشی از تندباد ضمن عملکرد عادی ۵۴
۲-۴-۲-۲- تنش های ناشی از نیروهای گریز از مرکز در عملکرد عادی  55
۲-۴-۲-۳- تنش ناشی از اثرات ژیروسکوپی ۵۵
۲-۴-۲-۴- تنش کل وارد بر پره ۵۵
۲-۴-۲-۵- انتخاب جنس پره ۵۶
۲-۴-۳- محاسبه دقیق هندسی برای سطح پره توربین های بادی محور افقی ۵۶
۲-۴-۲-۱- هدف  56
۲-۴-۲-۲- پارامترهای اصلی برای تعیین هندسه پره ۵۶
۲-۴-۲-۳- تعیین مختصات فضایی نقاط بر روی سطح پره ۵۷
فصل سوم: شبیه سازی فرایند برهمکنش باد بر پره های توربین
۳-۱- مقدمه ۵۸
۳-۲- معرفی پارامترهای مهم انتخاب شده در فرایند شبیه سازی ۶۱
۳-۲-۱- پارامتر معادله گاز ایده آل Ideal Gas Equation State 61
۳-۲-۲- پارامتر انتگرال گیری با تعداد نقاط گوس کاهش یافته  62     
۳-۳- روند دستیابی به شبیه سازی نهایی مدل توربین ساوونیوس (مطابق مقاله اصلی) ۶۳
۳-۳-۱- محیط ایجاد قطعه   64
۳-۳-۲- محیط تعریف خصوصیات مواد   64
۳-۳-۳- محیط تعریف تعداد مراحل و نوع حل مساله   64
۳-۳-۴- محیط تعریف نوع تماس اجزا با هم   64
۳-۳-۵- محیط بارگذاری و اعمال شرایط مرزی    65
۳-۳-۶- محیط شبکه بندی اجزا   65
۳-۴- شبیه سازی توربین یک طبقه با نسبت هم پوشانی صفر    66
۳-۴-۱- مدلسازی سه بعدی توربین و تونل باد در محیط   66
۳-۴-۲- تعریف خصوصیات روتور و حجم کنترل سیالاتی در محیط  66
۳-۴-۳- مونتاژ اجزای مساله در محیط    67
۳-۴-۴- تعریف تعداد مرحله و نوع حل مساله درمحیط   69
۳-۴-۵- تعریف نوع تماس سطوح اجزاء با هم در محیط    70
۳-۴-۶- تعریف سرعت باد و شرایط مرزی تونل باد در محیط  70
۳-۴-۷- شبکه بندی مدل در محیط ۷۴
۳-۴-۸- حل مساله در محیط  74
۳-۵- شبیه سازی سایر توربین ها  75
فصل چهارم: ارئه نتایج و بحث و بررسی آن
۴-۱- مقدمه  78
۴-۲- بررسی نمودارهای تحلیل FSI 79
   4-2-1- تغییرات گشتاوراستاتیکی در توربین یک طبقه با نسبت هم پوشانی یکسان ۷۹  
    4-2-2- تغییرات گشتاور استاتیکی در توربین دو طبقه با نسبت هم پوشانی یکسان ۸۰
    4-2-3- تغییرات سرعت زاویه ای روتور توربین یک طبقه با نسبت هم پوشانی یکسان ۸۱
    4-2-4- تغییرات انرژی جنبشی در توربین یک طبقه با نسبت هم پوشانی یکسان  82
    4-2-5- تغییرات نیروهای تکیه گاهی در توربین یک طبقه با نسبت هم پوشانی یکسان ۸۳       
    4-2-6- تغییرات نیروهای تکیه گاهی در توربین دو طبقه با نسبت هم پوشانی متفاوت ۸۴
    4-2-7- نمایش گرافیکی جریان سیال در بروخورد با توربین یک طبقه در  تونل باد ۸۵
    4-2-8- تغییرات سرعت زاویه ای روتور توربین دو طبقه با زاویه فازهای متفاوت  87
    4-2-9- نمایش گرافیکی لحظه برخورد سیال با پره توربین دو طبقه ۸۸
    4-2-10- تغییرات بردار سرعت در هنگام شروع دوران توربین یک طبقه ۸۹
    4-2-11- تغییرات بردار سرعت در هنگام شروع دوران توربین دو طبقه ۹۱
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱-  مقدمه  93
۵-۲- نتیجه گیری ۹۳
۵-۳- پیشنهادات ۹۶
فهرست مراجع ۹۸
چکیده انگلیسی
 

قيمت فايل ورد پروژه : 12000 تومان

 دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود پایان نامه به شما نشان داده می شود

پشتیبانی سایت :        09010633413

 

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید

 

 

درباره : پایان نامه و مقالات فنی مهندسی , پایان نامه های مکانیک ,
برچسب ها : پایان نامه تحلیل عددی رفتار دینامیکی پره های توربین بادی با محور عمودی به روش اویلری لاگرانژی کوپل شده , دانلود پایان نامه تحلیل عددی رفتار دینامیکی پره های توربین بادی با محور عمودی به روش اویلری لاگرانژی کوپل شد , تحلیل عددی رفتار دینامیکی پره های توربین بادی با محور عمودی به روش اویلری لاگرانژی کوپل شده , دانلود پایان نامه ارشد مکانیک , دانلود رایگان پایان نامه ارشد مکانیک , پایان نامه ارشد مکانیک , پایان نامه مکانیک , دانلود پایان نامه مکانیک ,
بازدید : 25 تاریخ : زمان : نویسنده : بهرام محمدپور نظرات ()
مطالب مرتبط
  •  تحلیل،شبیه سازی و ساخت آنتن میکرواستریپ بهینه شده با رولایه متامتریال و استفاده از الگوریتم بهینه تحلیل،شبیه سازی و ساخت آنتن میکرواستریپ بهینه شده با رولایه متامتریال و استفاده از الگوریتم بهینه
  • ترجمه مقاله انگلیسی : چارچوبی برای انتقال مجموعه داده های رابطه ای به NoSQL ترجمه مقاله انگلیسی : چارچوبی برای انتقال مجموعه داده های رابطه ای به NoSQL
  • ترجمه مقاله انگلیسی : ارزیابی کاربرد پذیری تکنولوژی های وب معنایی ترجمه مقاله انگلیسی : ارزیابی کاربرد پذیری تکنولوژی های وب معنایی
  • پایان نامه طراحی و پیاده‌سازی یک زبان خاص دامنه برای آزمون نرم‌افزار پایان نامه طراحی و پیاده‌سازی یک زبان خاص دامنه برای آزمون نرم‌افزار
  • کمینه سازی تداخل مبتنی بر همسایگی برای مسیریابی پایدار مبتنی بر مکان در شبکه های موبایل کمینه سازی تداخل مبتنی بر همسایگی برای مسیریابی پایدار مبتنی بر مکان در شبکه های موبایل
  •  پایان نامه شبکه های سیسکو - روترهای سیسکو پایان نامه شبکه های سیسکو - روترهای سیسکو
  • دانلود پایان نامه  استفاده از کلونی مورچه در مسیریابی در شبکه دیتاگرام دانلود پایان نامه استفاده از کلونی مورچه در مسیریابی در شبکه دیتاگرام
  • پایان نامه ارائه مدلی برای سیستم­های توصیه گر در شبکه های مبتنی بر اعتماد پایان نامه ارائه مدلی برای سیستم­های توصیه گر در شبکه های مبتنی بر اعتماد
  • ارزیابی پایداری گذرای سیستم قدرت با استفاده از داده های واحد های اندازه گیری فازور ارزیابی پایداری گذرای سیستم قدرت با استفاده از داده های واحد های اندازه گیری فازور
  • جایابی بهینه خازن با هدف بهبود پروفیل ولتاژ و کمینه سازی تلفات توان شبکه توزیع واقعی جایابی بهینه خازن با هدف بهبود پروفیل ولتاژ و کمینه سازی تلفات توان شبکه توزیع واقعی
  • ارسال نظر برای این مطلب

    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
    تبلیغات
    Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2184
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 69
  • بازدید امروز : 257
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 257
  • بازدید ماه : 257
  • بازدید سال : 257
  • بازدید کلی : 488,559
  • مطالب