تبلیغات شما تبلیغات شما

آمار سایت

    آمار مطالب
    کل مطالب : 3993
    آمار کاربران
    افراد آنلاین : 11

    کاربران آنلاین

    آمار بازدید
    بازدید امروز : 1,800
    باردید دیروز : 2,701
    گوگل امروز : 24
    گوگل دیروز : 35
    بازدید هفته : 21,105
    بازدید ماه : 52,240
    بازدید سال : 811,531
    بازدید کلی : 6,383,054

آخرین فروش های موفق

بررسی-عوامل-موثر-بر-رضایت-مشتریان-در-طراحی-پورتال-های-سازمانی-با-هدف-راه-اندازی-تجارت-الکترونیکی
بررسی عوامل موثر بر رضایت مشتریان در طراحی پورتال های سازمانی با هدف راه اندازی تجارت الکترونیکی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 184
حجم فایل: 1408 کیلوبایت

عنوان پایان نامه: "بررسی عوامل موثر بر رضایت مشتریان در طراحی پورتال های سازمانی با هدف راه اندازی تجارت الکترونیکی"
تعداد صفحات : 184 و قابل ویرایش به همراه پرسشنامه


1.1 مقدمه
در دهة پاياني قرن بيستم و در آستانة ورود به هزارة سوم، با گسترش فناوري اطلاعات، نگرش جديدي از اقتصاد به نام ” اقتصاد ديجيتال“ ظهور يافت كه كلية شئونات زندگي و تعاملات اجتماعي را دستخوش تحول نمود. تا حدي كه تمامي جوامع ناگزير از ورود به آن شدند. اينترنت شرايط تازه‎اي را پديد آورد كه در آن توليدكنندگان، تامين‎كنندگان، فروشندگان و مشتريان، و تقريباً همة عوامل دست‎اندركار يك چرخة اقتصادي قادر شدند در يك فضاي مجازي مشترك با يكديگر در ارتباط باشند و به تبادل اطلاعات، خدمات، محصولات و پول بپردازند. اينترنت تئوري‎ها و نظريات جديدي را به ميان آورده است كه يكي از مشخصه‎هاي اصلي آنها نگاه تازه‎اي (به جرأت مي‎توان گفت كه تجارت الكترونيكي يكي از نمودها و مقوله كسب و كار است) كاربردهاي ويژه فناوري اطلاعات است و هم اكنون حجم وسيعي از خريد و فروش‎ها در كشورهاي پيشرفته به شيوه الكترونيكي صورت مي‎پذيرد(Tech Yong,2005). مؤسسات و سازمانهاي گوناگوني تاكنون با هدف ارائه راه‎حل‎هاي نوين جهت بهره‎برداري از فرصتهاي تجاري تشكيل و تأسيس شده‎اند. در این بین، پورتال هاي سازماني به عنوان يكي از اين راه‎حل‎ها تا حدودي توانسته‎اند انتظارات و اميدهاي كاربران را در عرصه‎هاي تجاري و بخصوص تجارت سیار برآورده سازند. معمولاً اولين نگراني فعالان حوزه‎هاي تجاري يافتن اطلاعات جديد و منابع اطلاعاتي موثق است. پورتال هاي سازماني با بررسي نيازهاي اطلاعاتي كاربران خود، مجموعه‎اي از مسيرهاي مطمئن اطلاعاتي را در اختيار آنها مي‎گذارند(Gunasekaran,2007). از آنجايي كه ارائه خدمات پورتال اساساً مبتني بر شبكه و به ويژه اينترنت مي‎باشد، پورتال هاي سازماني خدماتي فراتر از آدرس دهي اطلاعات را انجام مي‎دهند كه معمولاً شامل مواردي نظير كاوش، سرويس پست الكترونيك، نظر سنجي، گروههاي خبري و بحث و غيره است و با توجه به هدف ایجاد پورتال و نوع آن، متفاوت می باشد. امكان تعامل ميان كاربر با وب سايت اصلي پورتال و همچنين ديگر كاربران عضو يك پورتال سازماني، زمينه بهره‎برداري هر چه بيشتر از فرصتهايي را كه در عرصه‎هاي تجاري پديد مي‎آيند، فراهم ساخته است.

پایان-نامه-بررسی-رابطه-مالیات-های-مستقیم-و-اشتغال-در-بخش-های-عمده-اقتصادی-کشور
پایان نامه بررسی رابطه مالیات های مستقیم و اشتغال در بخش های عمده اقتصادی کشور
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 70
حجم فایل: 225 کیلوبایت

عنوان : "بررسی رابطه مالیات های مستقیم و اشتغال در بخش های عمده اقتصادی کشور"
تعداد صفحات : 70 صفحه و قابل ویرایش
چکیده :

بررسي اثرات سياستهاي مالي بر متغيرهاي اقتصاد کلان از اهميت ويژه اي برخوردار است. مکاتب اقتصاد کلان هر کدام اثرات متغييرهاي سياست مالي را براساس مفروضات خاص خود، متفاوت پيش بيني مي کنند. اتخاذ هرگونه سياست هاي مالي اعم از تعديل هزينه هاي دولت و يا تغيير در نرخ ها و مشوق هاي مالياتي بر مؤلفه هاي بازار كار شامل تقاضا و عرضه نيروي كار تأثير گذاشته و منجر به تعيين سطوح جديدي از اشتغال و دستمزد واقعي مي گردد. در این مقاله با درک ضرورت و اهمیت موضوع، درصدد بررسی رابطه و میزان تاثیرگذاری مالیات های مستقیم بر اشتغال در اقتصاد ایران هستیم. در این راستا از آمار سری ز مانی و سالیانه متغیرهای مالیات مستقیم، تولید ناخالص داخلی و شاخص بهای عمده فروشی کالاها و خدمات مصرفی یا تورم؛ بعنوان متغیرهای مستقل و اشتغال بخشهای عمده اقتصادی (بخش کشاورزی، صنعت و معدن و خدمات و بازرگانی)، بعنوان متغیر وابسته در بازه 1357 تا 1387 استفاده گردیده و مدل بر اساس تکنیک معتبر اقتصادسنجی حداقل مربعات معمولی (OLS) تخمین زده شده است. نتایج تحقیق حاکی از ارتباط منفی و معنی دار (با ضریب 33/0- ) مالیات مستقیم، ارتباط معنی دار و مثبت (54/0+) GDP و ارتباط معنی دار و منفی (48/0-) تورم؛ با اشتغال می باشد.

واژگان کلیدی :
سیاست های مالی، مالیات مستقیم، اشتغال، بخش های اقتصادی، تورم، تولید ناخالص داخلی

پاورپوینت-اندودکاری-در-ساختمان-(اندودهای-گچ-اندودهای-سیمان)-در-62-اسلاید-کاملا-قابل-ویرایش
پاورپوینت اندودکاری در ساختمان (اندودهای گچ- اندودهای سیمان) در 62 اسلاید کاملا قابل ویرایش
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: ppt
تعداد صفحات: 62
حجم فایل: 17756 کیلوبایت

در این پروژه پاورپوینت اندودکاری در ساختمان (اندودهای گچ- اندودهای سیمان) در 62 اسلاید کاربردی و کاملا قابل ویرایش ارایه شده است:

ارزیابی-تاثيرات-ويژگي-هاي-هيئت-مديره-بر-عدم-تقارن-اطلاعات-با-بکارگيري-مدل-بوون-فو-و-همکاران-(2011)
ارزیابی تاثيرات ويژگي هاي هيئت مديره بر عدم تقارن اطلاعات با بکارگيري مدل بوون فو و همکاران (2011)
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 95
حجم فایل: 358 کیلوبایت

عنوان : ارزیابی تاثيرات ويژگي هاي هيئت مديره بر عدم تقارن اطلاعات با بکارگيري مدل بوون فو و همکاران (2011) در شرکت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

تعداد صفحات : 95 و قابل ویرایش

پایان-نامه-بررسی-موانع-پیاده-سازی-واجرا-سیستم-مدیریت-ارتباط-با-مشتری-crm-در-بانک-مسکن
پایان نامه بررسی موانع پیاده سازی واجرا سیستم مدیریت ارتباط با مشتری CRM در بانک مسکن
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 227
حجم فایل: 1067 کیلوبایت

عنوان : بررسی موانع پیاده سازی واجرا سیستم مدیریت ارتباط با مشتری CRM در بانک مسکن جمهوری اسلامی ایران
تعداد صفحات : 227 صفحه قابل ویرایش

1.1 مقدمه :
امروزه رفتار و ارتباط با مشتری در هر موسسه بازرگانی و تجاری دیگرگامی موثر و مستحکم برای همگام شدن با پیشرفت های علمی و دستاوردهای جدید بشری، نیل به کامیابی و موفقیت در کار و فعالیت، تامین رضایت مشتریان، افزایش روحیه کاری پرسنل و نهایتا کسب و تحصیل سود و منفعت بیشتر برای یک موسسه مالی یا بازرگانی می باشد. در محیط کسب و کار امروزی، نبرد برای جذب کردن مشتریان قوی تر می شود(Chalmeta,2006) در بازارهای جدید، بانک مسکن هایی که وارد رقابت می شوند به علت وجود راه های مختلف انجام دادن و درک کردن کسب و کار، ضعیف تر می شوند. یکی از عواملی که باعث همه این تغییرات می شود، تغییرات پیوسته و انقلابی در تکنولوژی است. به دلیل این واقعیت، مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان یک استراتژی برای نگهداری ارتباط بلند مدت با مشتریان، رشد کرده است. برقراري ارتباط با مشتريان و مديريت موثر ان از چالشهاي پيشروي سازمان هاي امروزي است مديريت ارتباط با مشتري (CRM) يا به اختصار بر مبادله ارزش بين سازمان و مشتري بنا نهاده شده و بر ارزش ايجاد شده در اين ارتباط تاكيد دارد(Roh etal,2005). یکی از مشکلات عمده در اجرای کامل مدیریت ارتباط با مشتری این است که مدلی وجود ندارد که سازمان ها را در اجرا و پیاده سازی این نوع استراتژی راهنمایی کند. هر سازمانی فرهنگ، فرآیندهای کسب و کار وساختار منحصر به خودش را دارد، بنابراین توجه و تمرکز بر مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان راه حل جادویی که می تواند همه مشکلات سازمان ها را حل کند، اهمیت ندارد بلکه باید برای شناخت مزایا و اثرات آن بر هر سازمانی در جهت رسیدن به موفقیت تلاش کرد. اینجاست که اهمیت شناخت عوامل موثر بر پیاده سازی و یا فاکتورهای موفقیت CRM در سازمان و مهمتر از آن، موانع و چالش های پیاده سازی واجرا سیستم مدیریت ارتباط با مشتری -که موضوع این تحقیق نیز می باشد- بیش از پیش روشن می گردد. وقتی مدیریت یک سازمان،آن را یک سازمان مشتری محور معرفی می کند، توسعه ظرفیت ها و امکانات برای دست یافتن به منابع ضروری، اطلاعات و ابزارها برای مواجه شدن با خواسته های مشتریان و ارائه محصولات و خدمات مناسب، ضروری می باشد. متاسفانه بسیاری از سازمان ها به خصوص انواع مالی آنها، دارای فرهنگ کالا محوری هستند که می تواند با انتظارات مشتریان متناقض باشد. این سازمان ها به استقرار فرآیندهای خط محصولات تمایل دارند به جای خط مشتریان. علاوه بر این، این بانک مسکن ها مشتریان وارث دارند یعنی کسانی که اغلب سودآور نیستند و فاقد توانایی برای توسعه استراتژی می باشند.
موضوع CRM در صنعت بانکداری و بخصوص در شرایط فعلی کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چراکه با ظهور و توسعه بانکهای خصوصی و ارائه خدمات با کیفیت و ارزانتر به مشتریان، مسئله جذب و حفظ مشتری به موضوع اصلی و دغدغه اساسی همه بانکها مبدل شده است. لذا در این تحقیق با درک ضرورت و اهمیت موضوع، درصدد بررسی موانع پیاده سازی و اجرای سیستم مدیریت ارتباط با مشتری CRM در بانک مسکن هستیم.

پایان-نامه-تاثیر-استراتژی-مدیر-دانشگاه-در-طرحواره-های-ناسازگاری-اولیه-با-موفقیت-تحصیلی-دانشجویان
پایان نامه تاثیر استراتژی مدیر دانشگاه در طرحواره های ناسازگاری اولیه با موفقیت تحصیلی دانشجویان
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 171
حجم فایل: 962 کیلوبایت

عنوان : پایان نامه تاثیر استراتژی مدیر دانشگاه در طرحواره های ناسازگاری اولیه با موفقیت تحصیلی دانشجویان
تعداد صفحات : 171 صفحه و قابل ویرایش
چکیده :

در این پژوهش تاثیر ابعاد استراتژی مدیر دانشگاه در طرحواره های ناسازگاری اولیه با موفقیت تحصیلی دانشجویان مورد بررسی قرار گرفته است. روش تجزیه و تحلیل اطلاعات، مدلسازی ساختاری بوده است. نتایج آزمون فرضیات مربوط به رابطه ابعاد طرحواره های ناسازگاری اولیه با موفقیت تحصیلی نشان داد که برخی از طرحواره های ناسازگار از جمله طرد/ رها شدگي با ضریب 112/0- ، بی اعتمادی و بدرفتاری با ضریب143/0- ، انزوای اجتماعی و بیگانگی با ضریب202/0- ، شكست در پيشرفت با ضریب 084/0-، آسيب پذيري نسبت به ضرر با ضریب159/0- ، خود تحول نيافته با ضریب 094 /0- ، اطاعت با ضریب108/0-، عيب جويي افراطي با ضریب125/0- و خويشتن داري و خودانضباطی ناکافی با ضریب187/0- رابطه معنی دار در جهت منفی با موفقیت تحصیلی دانشجویان دارد. همچنین نتایج آزمون فرضیات مربوط به رابطه ابعاد استراتژی مدیر دانشگاه با موفقیت تحصیلی نشان داد که بین ابعاد استراتژی مدیر دانشگاه با موفقیت تحصیلی دانشجویان رابطه معنی دار مثبت وجود دارد. فضای آموزشي، پژوهشي و رفاهي باضریب215/0، منابع انساني (اعضاي هيئت علمي و كاركنان) باضریب228/0، کمیت و كيفيت دانشجويان باضریب187/0، تجهيزات كارگاهي و آزمايشگاهي باضریب294/0 و منابع علمی و اطلاعاتی باضریب192/0 در میزان موفقیت دانشجویان تاثیر گذار است.

پایان-نامه-تاثیر-مکانیزم-های-مختلف-بانکداری-الکترونیک-بر-سود-آوری-بانک-های-منتخب-خصوصی
پایان نامه تاثیر مکانیزم های مختلف بانکداری الکترونیک بر سود آوری بانک های منتخب خصوصی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 159
حجم فایل: 1653 کیلوبایت

عنوان : تاثیر مکانیزم های مختلف بانکداری الکترونیک بر سود آوری بانک های منتخب خصوصی
تعداد صفحات : 159 و قابل ویرایش

1.1 مقدمه
توجه به ابعاد مختلف كاربرد سيستم هاي تجاري كه در سطوح عالي دنيا مورد استفاده قرار مي گيرد و اين كه كاربردهاي مختلف آن در چارچوب و ميزان امكانات هر كشور تا چه حد قابل استفاده مي باشد، مي تواند تا حد بسياري به تغيير ديدگاه ها در خصوص استفاده از اين سيستم ها براي ارتقاء جايگاه تجاري شان كمك شاياني داشته باشد(Jalal-Karim,Hamdan ,2010). يكي از انواع سيستم هايي كه در مبادلات تجاري در سال هاي اخير با انواع كاربرد هاي خود جاي زيادي را باز كرده است سيستم "پرداخت الکترونیکی"مي باشد. اين سيستم كه به باور بسياري از مردم جامعه ، تنها براي سهولت در نقل و انتقال وجوه در هنگام خريد و عدم نياز به حمل پول مي باشد، داراي كاربردهاي بسيار زيادي در سيستم هاي بانکداری، حسابداري ، فروشگاهي، انبارداري و مواردي از آن جمله مي باشد و در واقع به همين علت نيز در كشور هاي در حال توسعه و يا حتي توسعه نيافته داراي سهم اندكي در تجارت الكترونيكي در سطح دنيا است زيرا در اين جوامع شناخت كافي در خصوص به كار گيري برخي از تكنولوژي هاي روز به وجود نمي آيد و از اين بابت نمي توان بر روي به كار گيري درست و مثمر ثمر برخي از انواع اين تكنولوژي ها حساب كرد (انجمن های تخصصی پرداخت الکترونیکی و پایانه های فروشگاهی، 1389). بنابراین می توان گفت که استفاده ازپیشرفت های فناوری اطلاعات و ارتباطات درزمینه کسب و کار موجب فناوری نوینی به نام بانکداری الکترونیکی گردیده است. بکارگیری تجارت الکترونیک ازطرفی سبب ساده سازی انجام کسب و کار و کاهش هزینه های بنگاه های اقتصادی گردیده و از طرف دیگر افزایش مشتریان به تبع آن افزایش سطح رضایت مندی آنان را در بردارد(Khrawish,, Al-Sa'di ,2010). توسعه و گسترش بانکداری الکترونیکی به عنوان یکی از کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در بازارهای پولی و بانکی کشورهای پیشرفته جهان، صنعت بانکداری کشور را در سال های اخیر به منظور به کارگیری این نوآوری به تکاپو وادار کرده است. (گودرزی، آتوسا، زیبندی، حیدر1386) . بدیهی است کاربرد بانکداری الکترونیکی در صنعت بانکداری کشور هنگامی مفید ارزیابی می شود که سرمایه گذاری های انجام شده از جانب بانک ها در این زمینه، سودآوری آنها را افزایش دهد.
بانکداری الکترونیکی استفاده از فناوری‌های پیشرفته نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مبتنی بر شبکه و مخابرات برای تبادل منابع و اطلاعات مالی به صورت الکترونیکی است و نیازی به حضور فیزیکی مشتری در شعبه نیست.(آقایی، سعید 1386)
با توجه به اهمیت سودآوری در عملیات بانکی، کانون توجه مطالعه حاضر برنقش خدمات نوین بانکی در جذب سرمایه و بهبود سودآوری بانک است. به عبارت دیگر این پژوهش در صدد پاسخگویی به این سئوال است که خدمات نوین بانکی از قبیل عابربانک، تلفن بانک و بانکداری اینترنتی و...تا چه حد سوداوری بانکها را از لحاظ هزینه به دنبال داشته است؟

پایان-نامه-شناسایی-عوامل-سازمانی-موثر-بر-پیاده-سازی-نظام-جانشین-پروری-در-سازمانهای-دولتی
پایان نامه شناسایی عوامل سازمانی موثر بر پیاده سازی نظام جانشین پروری در سازمانهای دولتی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 139
حجم فایل: 298 کیلوبایت

عنوان :شناسایی عوامل سازمانی موثر بر پیاده سازی نظام جانشین پروری در سازمانهای دولتی (مطالعه موردی: مجتمع گاز پارس جنوبی)
تعداد صفحات : 139 صفحه و قابل ویرایش

1.1 مقدمه
دنیای فراروی سازمان ها، دنیای پرچالش و صعب العبوری است. روند فزاینده رقابت و ضرورت دستیابی سازمان ها به سطوح بالاتری از کیفیت و بهره وری ایجاب می کند که مدیران آینده سازمان ها به مراتب تواناتر، مستعدتر و شایسته تر از مدیران باشند. دنیای سازمانی آینده همچنین به تعداد بیشتری از مدیران و رهبران نیازمند است.
از سوی دیگر، پژوهش های متعدد تجربی حاکی است که علی رغم ضرورت ورود افکار و اندیشه های جدید مدیریتی به سازمان ها (از طریق جذب و به کارگیری مدیرانی از بیرون سازمان) سازمان های موفق به میزان قابل توجهی به درون زایی تأکید دارند و تلاش می کنند تا با شناسایی و پرورش استعدادهای مدیریتی درون سازمانی از تأمین نیازهای آتی خود به مدیران شایسته و اثربخش اطمینان حاصل نمایند.
در جهان امروز نگاه متفاوتی به نیازهای رهبری و مدیریتی برای قرن بیست و یکم به وجود آمده است. به این دلیل که کمبودهای مدیریتی شدیدی وجود دارد، هزینه های مربوط به یافتن و استخدام مدیران از خارج سازمان به شدت افزایش یافته است و در داخل سازمان ها نیز فقدان توجه جدی، مستمر و منظم به مقوله پرورش مدیران آینده وجود دارد.( ابوالعلايي، 1384)
طی دهه های گذشته، سازمان ها از برنامه های تربیت جانشین برای یافتن نسل بعدی مدیران و رهبران سازمان استفاده می کردند. این برنامه ها بر تعیین جایگزین برای مشاغل خاص و معین تأکید دارد. چنین برنامه هایی وقتی کارآمد است که مشاغل مدیریتی ایستا و با ثبات بوده و مدیران در قالب مسیرهای رشد شغلی معین و تعریف شده جابه جا شوند. اما در دنیای امروز، مشاغل، به ویژه مشاغل و مناصب مدیریتیف پویا و سیال و سازمان ها از نظر ساختار سازمانی کوتاه تر و تخت تر شده اند. همچنین نمودارهای سازمانی به دفعات تغییر می کند و مدیران جابه جایی های افقی و جانبی دارند.( بلدي، 1390)
تحت این شرایط، تعیین افرادی خاص به عنوان پشتیبان (جانشین) مشاغل خاص به استثناء سطوح بسیار ارشد مدیران سازمان نتیجه چندانی ندارد. سازمان های امروزی نیاز به تعیین و تشکیل خزانه و ذخیره ای از افراد کاملاً مستعد دارند که بتوان از میان آنها، نامزدهای احراز مشاغل و مسئولیت های مدیریت و رهبری را انتخاب کرد. در واقع در حالی که نمودارهای جانشینی بر یافتن فرد خاص برای مشاغل خاص تأکید دارد، مدیریت جانشین پروری بر ایجاد خزانه نامزدهای دارای قابلیت های بالای رهبری تأکید دارد.( فالمر، 1387)
این سیستم در اکثر کشور های پیشرفته در حال اجرا است و باعث شده است که اقراد با شایستگی های لازم در جای مناسب قرار گیرند. با توجه به گسترش کسب و کار کنونی و توجه ویژه ای که باید به نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی شرکت ها شود، در این پژوهش به بیان شناسایی عوامل سازمانی موثر بر پیاده سازی نظام جانشین پروری پرداخته می شود. از آنجا که سازمان های دولتی در کشور دارای جایگاه منحصر به فردی اند سیستم جانشین پروری در مجتمع گاز پارس جنوبی بررسی می شود.
در این فصل به بیان مساله، اهمیت و ضرورت پژوهش،بیان اهداف و فرضیه ها وارائه مدل و متغیر های پژوهش پرداخته می شود.

پایان-نامه-شناسایی-موانع-کارآفرینی-سازمانی-در-شرکت-بیمه-ملت
پایان نامه شناسایی موانع کارآفرینی سازمانی در شرکت بیمه ملت
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 184
حجم فایل: 627 کیلوبایت

عنوان : شناسایی موانع کارآفرینی سازمانی در شرکت بیمه ملت
تعداد صفحات : 184 صفحه و قابل ویرایش - فاقد فهرست دارای منابع

1.1 مقدمه
با آشكار شدن مفهوم كارآفرینی بویژه مفهوم كارآفرینی سازمانی و ضرورت آن در توسعه سازمان و جامعه، تردیدی در تربیت كارآفرینان سازمانی جهت تحقق این هدف بزرگ باقی نمی ماند. باتوجه به اینكه در تاكید بر اهمیت كارآفرینی سازمانی، كارآفرینانی سازمانی به عنوان موتور نیرومند توسعه سازمان و جامعه خود شناخته شدند، آنچه اهمیت حیاتی پیدا می كند، روشن كردن و به راه انداختن این موتورها جهت توسعه است. برای روشن شدن موتور، كافی است استارت زده شود ولی برای استمرار فعالیت آن باید همواره به آن سوخت رسانی شود و شرایط جهت فعالیت بی نقص آن مهیا گردد(Narasimhan,2010). به هرحال برای آگاه شدن و شروع به حركت كارآفرینان سازمانی كافی است آموزشهای لازم در این زمینه به آنها ارائه تا جرقه كارآفرینی در ذهن آنان زده شود و درعین حال ضرورت مسئله نیز برای آنها معلوم گردد و اما برای تداوم این حركت باید با پرورش آنان از طریق اقداماتی مانند حمایت مدیریت، ایجاد تفكر استراتژیك كارآفرینی، ایجاد عوامل ساختاری و فرهنگی و ... بستر فعالیت مستمر را فراهم كرد.
تحقیق حاضر با عنوان " شناسایی موانع کارآفرینی سازمانی در شرکت بیمه ملت" تلاشی در همین راستاست تا بتوان علارقم یاری رساندن به کار افرینان و مسئولان سازمان بیمه ملت، به هدف غایی سرافرازی ایران دست یافت. این تحقیق در پی پاسخ گویی به این سوال است که موانع تاثیرگذار بر کارافرینی سازمانی در شرکت های بیمه خصوصی (مطالعه موردی بیمه ملت) در قالب موانع ساختاری، رفتاری و زمینه ای و همچنین شاخص های تبیین گر هر مانع کدامند؟ لذا در این فصل به بیان کلیات پژوهش از جمله بیان مسئله، فرضیات، سوالات، اهمیت و ... پژوهش پرداخته می شود.
1.2 بیان مسئله
تغییر و تحولات سریع علم و فن آوری در سال های اخیر، کشورهای جهان بخصوص کشورهای کمتر توسعه یافته را با چالش های جدیدی روبرو ساخته است که گذر از آنها نیازمند بکار گرفتن رویکردها و روش های خلاقانه است. در این میان نقش کارآفرینی و وجود افراد کارآفرین می تواند تعیین کننده باشد و شاید به همین دلیل اقتصاددانان کارآفرینی را موتور رشد اقتصادی تعبیر کرده اند. کارآفرینی از طریق کشف فرصتها و بهره برداری مناسب از آنها، ایجاد فرصتهای اشتغال، تغییر در محیط زندگی و. . . می تواند به توسعه کمک کند(Narasimhan,2010). هر علمی نیاز دارد تا مرزهای خود را با سایر علوم مشخص سازد. در حوزه کار آفرینی نیز این تفکیک مورد تاکید قرار داشته است. به باور بسیاری از محققین آنچه تحقیقات کار آفرینی را از سایر مطالعات در حوزه های مختلفی علمی نظیر مدیریت متمایز می سازد توجه و تاکید بر پژوهش در خصوص فرصتهای کشف شده توسط کارآفرینان است(پور داریانی، 1385، ص 72).

پایان-نامه-مطالعه-نسبت-قيمت-به-سود-(p-e)به-عنوان-ابزاري-براي-پيش-بيني-هزينه-حقوق-صاحبان-سهام
پایان نامه مطالعه نسبت قيمت به سود (P/E)به عنوان ابزاري براي پيش بيني هزينه حقوق صاحبان سهام
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 152
حجم فایل: 1218 کیلوبایت

عنوان : "مطالعه نسبت قيمت به سود (P/E)به عنوان ابزاري براي پيش بيني هزينه حقوق صاحبان سهام (مطالعه موردی شرکتهای پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران)"
تعداد صفحات : 152 صفحه قایل ورد و قابل ویرایش - فاقد فهرست - منابع دارد

چکیده :
هزینه حقوق صاحبان سهام در بسیاری از تصمیمات مالی و سرمایه گذاری نقش محوری دارد. بنابراین، شناسائی عوامل موثر بر آن حائز اهمیت است. لذا میزان ارتباط هزینه حقوق صاحبان سهام با دیگر معیارها، متغیرها و نسبتهای مهم حسابداری، موید این نکته است که در زمان تصمیم گیری های اقتصادی، چقدر این معیارها، برای بازار دارای اهمیت می باشد. در این تحقیق درصدد مطالعه نسبت قيمت به سود (P/E)به عنوان ابزاري براي پيش بيني هزينه حقوق صاحبان سهام شرکتهای منتخب عضو بورس اوراق بهادار تهران هستیم. سری زمانی تحقیق، مشتمل بر دوره زمانی 1384-1389 برای 138 شرکت منتخب بورسی می باشد. برای آزمون فرضیات و دستیابی به اهداف تحقیق، از آزمون های ضریب همسبتگی پیرسون و روش معتبر حداقل مربعات معمولی (OLS) استفاده شده تا روابط کوتاه مدت و بلند مدت متغیرهای مستقل در قبال متغیر وابسته مشخص گردد. سه فرضیه مهم در این تحقیق تعریف گردید: در فروض اول و دوم با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون، نتیجه گرفته شده است که بين نسبت (P/E) و هزینه حقوق صاحبان سهام ارتباط مثبت معنی داري (با ضریب همبستگی 57/0) وجود دارد و بين ریسک سیستماتیک و هزینه حقوق صاحبان سهام داري (با ضریب همبستگی 73/0) ارتباط مثبت معنی داري وجود دارد.
فرضیه سوم نیز با عنوان "پيش بيني هزينه حقوق صاحبان سهام از طريق نسبت (P/E) امكان پذير است" با استفاده از روش رگرسیونی(OLS) آزمون گردید که در این راستا ابتدا مانایی متغیرهای مستقل (نسبت P/E و ریسک سیستماتیک) و وابسته (هزینه حقوق صاحبان سهام) با استفاده از روش دیکی فولر و نرم افزار Eviews اثبات گردید سپس مدل برازش شد که ضرایب حاکی است با افزایش یک واحدی نسبت P/E ، هزینه حقوق صاحبان سهام به اندازه 2/0 و با افزایش یک واحدی ریسک سیستماتیک، هزینه حقوق صاحبان سهام به اندازه 25/0 افزایش می یابد لذا فرض سوم نیز تائید می گردد. در نهایت نتایج آزمونهای اعتبار و صحت مدل (حقیقی بودن رگرسیون، همخطی، نرمالیتی توزیع خطاها، ناهمسانی واریانس، ثبات ساختاری) عدم کاذب بودن رگرسیون و وجود روابط بلند مدت متغیرها را ثابت نمود.

تبلیغات شما تبلیغات شما

دسترسی سریع

کدهای اختصاصی