close
تبلیغات در اینترنت
خرید دامنه
پایان نامه های برق
مرورگرهای پیشنهادی :
موضوعات
  • پایان نامه و مقالات فنی مهندسی
  • پایان نامه های کامپیوتر
  • پایان نامه های مکانیک
  • پایان نامه های عمران
  • پایان نامه های صنایع
  • پایان نامه های برق
  • پایان نامه های مخابرات
  • پایان نامه های جوشکاری
  • پایان نامه های الکتروتکنیک
  • پایان نامه های گیاه پزشکی
  • پایان نامه های محیط زیست
  • پایان نامه های نفت
  • پایان نامه های مواد
  • پایان نامه های سازه
  • پایان نامه های شیمی
  • پایان نامه های معدن
  • پایان نامه های جوشکاری ترمیت
  • پایان نامه های متالوژی
  • پایان نامه های نساجی
  • پایان نامه های کشاورزی
  • پایان نامه های سرامیک
  • پایان نامه های الکترونیک
  • پایان نامه های ساخت تولید
  • پایان نامه های تاسیسات
  • پایان نامه های منابع طبیعی
  • پایان نامه های صنایع غذایی
  • پایان نامه های نقشه برداری
  • پاورپوینت های فنی مهندسی
  • پاورپوینت معماری
  • پایان نامه و مقالات علوم انسانی
  • پایان نامه های فناوری اطلاعات
  • پایان نامه های اقتصاد
  • پایان نامه های مدیریت
  • پایان نامه های حسابداری
  • پایان نامه های روانشناسی
  • پایان نامه های حقوق
  • پایان نامه های جغرافیا
  • پایان نامه های جهانگردی
  • پایان نامه های تربیت بدنی
  • پایان نامه های ادبیات فارسی
  • پایان نامه های علوم سیاسی
  • پایان نامه های علوم اجتماعی
  • پایان نامه های مدیریت صنعتی
  • پایان نامه های مدیریت روابط عمومی
  • پایان نامه های احکام و معارف اسلامی
  • پایان نامه های هنر
  • پایان نامه های گرافیک
  • پایان نامه های موسیقی
  • پایان نامه های صنایع دستی
  • پایان نامه و مقالات علوم پایه
  • پایان نامه های فیزیک
  • پایان نامه های پزشکی
  • پایان نامه های دامپزشکی
  • پایان نامه های دندانپزشکی
  • پایان نامه های زمین شناسی
  • پایان نامه های زیست شناسی
  • گزارش کارآموزی و کارورزی
  • کارآموزی برق و الکترونیک
  • کارآموزی بهداشت
  • کارآموزی حسابداری
  • کارآموزی حقوق
  • کارآموزی شیمی
  • کارآموزی عمران
  • کارآموزی خودرو
  • کارآموزی محیط زیست
  • کارآموزی مدیریت
  • کارآموزی معماری
  • کارآموزی مکانیک
  • کارآموزی ساخت و تولید
  • کارآموزی نقشه کشی
  • جزوات رشته های دانشگاهی
  • جزوات و نمونه سوالات کامپیوتر و IT
  • جزوات مشترک دانشگاهی
  • جزوات روانشناسی
  • جزوات مکانیک
  • جزوات عمران
  • جزوات معماری
  • جزوات مدیریت
  • جزوات حسابداری
  • جزوات زمین شناسی
  • جزوات مخابرات
  • جزوات برق و الکترونیک
  • جزوات تاسیسات
  • نمونه سوالات استخدامی
  • نمونه سوالات استخدامی بانک
  • نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش
  • نمونه سوالات استخدامی شهرداری
  • نمونه سوالات استخدامی تامین اجتماعی
  • نمونه سوالات استخدامی دستگاه اجرایی
  • نمونه سوالات استخدامی فنی و حرفه ای
  • نمونه سوالات استخدامی وزارت خانه ها
  • نمونه سوالات استخدامی نظامی
  • سایر نمونه سوالات استخدامی
  • فیلم های دانشگاهی
  • کامپیوتر
  • برق
  • عمران
  • زبان
  • مدیریت
  • ریاضی
  • فیزیک
  • موسیقی
  • پزشکی
  • شیمی
  • داروسازی
  • فلسفه
  • مکانیک
  • هوافضا
  • اقتصاد
  • مطالب پربازدید
    مطالب تصادفی
    مطالب پیشین

    مقدمه :

    از آغاز تمدن بشری مخابرات اهمیت اساسی را برای جوامع انسانها داشته است . در مراحل اولیه مخابرات توسط امواج صوتی از طریق صدا صورت می گرفت . با افزایش مسافات لازم برای مخابرات ابزارهای مختلفی مانند طبلها ، بوقها و غیره ارائه شدند .

    برای مسافات طولانیتر روشها و وسائل ارتباطات بصری مانند پرچمهای خبری و علائم دودی در روز و آتش در شب به کار برده شدند .

    البته ابزارهای مخابراتی نوری از قسمت مرئی طیف الکترومغناطیسی استفاده میکنند. تنها در تاریخ اخیر بشر است که طیف الکترومغناطیسی خارج از ناحیه مرئی برای ارتباطات راه دور از طریق امواج رادیوئی به کار برده شده است .

    آنتن رادیوئی یک قطعه اساسی در هر سیستم رادیوئی می باشد . یک آنتن رادیوئی یک ابزاری است که امکان تشعشع یا دریافت امواج رادیوئی را فراهم می سازد .

    به عبارت دیگر ، یک آنتن یک موج هدایت شده روی یک خط انتقال را به یک موج فضای آزاد در حالت ارسال و برعکس در حالت دریافت تبدیل می کند . بنابراین ، اطلاعات می تواند بدون هیچ گونه ساختار و وسیله واسطه ای بین نقاط و محلهای مختلف انتقال یابد .

    فرکانسهای ممکن امواج الکترومغناطیسی حامل این اطلاعات طیف الکترومغناطیسی را تشکیل می دهد .

    باند فرکانسهای رادیوئی در ضمیمه ارائه شده اند . یکی از بزرگترین منابع انسان طیف الکترومغناطیسی است و آنتنها در استفاده از این منبع طبیعی نقش اساسی را ایفاء کرده اند . یک تاریخ مختصر تکنولوژی آنتنها بحثی از کاربردهای آنها ذیلاً ارائه می شود .

    مبنای نظری آنتها بر معادلات ماکسول استوار است . “جیمز کلارک ماکسول” (۱۸۳۱ – ۱۸۷۹ ) در سال ۱۸۶۴ در حضور انجمن سلطنتی انگلستان نظریه خود را ارائه داد مبنی بر اینکه نور و امواج الکترومغناطیسی پدیده های فیزیک یکسانی هستند .

    همچنین پیش بینی کرد که نور و اختلالات الکترومغناطیسی را می توان بصورت امواج رونده دارای سرعت برابر توجیه کرد .

    فیزیکدان آلمانی “هاینریش هرتزگ” (۱۸۵۷ – ۱۸۹۷) در سال ۱۸۸۶ توانست صدق ادعاو پیش بینی ماکسول را مبنی بر اینکه کنشها و پدیده های الکترومغناطیسی می توانند در هوا منتشر شوند ، نشان دهد .

    هرتز کشف کرد که اختلالات الکتریکی می توان توسط یک مدار ثانویه با ابعاد مناسب برای حالت تشدید و دارای یک شکاف هوا برای ایجاد جرقه آشکار کرد .

    منبع اولیه اختلالات الکتریکی مورد بررسی هرتز شامل دو ورق هم صفحه بود که هر ورق با یک سیم به یک سیم پیچ القائی وصل می شد .

    این اولین آنتن مشابه آنتن دو قطبی ورق خازنی مورد بحث در بخش ۲-۱ می باشد . هرتز آنتهای دو قطبی و حلقوی و نیز آنتهای انعکاسی سهموی استوانه ای نسبتاً پیچیده ای را دارای دو قطبیهائی در امتداد خط کانونی شان بعنوان تغذیه ساخت .

    مهندس برق ایتالیایی “گوگلیلمو مارکونی” نیز یک استوانه سهموی میکروویو در طول موج ۲۳ سانتیمتر را برای انتقال کد اولیه اش ساخت . ولی کارهای بعدیش برای حصول برد مخابراتی بهتر در طول موجهای بلندتر بود .

    برای اولین مخابرات رادیوئی در ماورای اقیانوس اطلس در سال ۱۹۰۱ آنتن فرستنده شامل یک فرستنده جرقه ای بود که بین زمین و یک سیستم شامل ۵۰ عدد سیم قائم متصل می شد .

    سیم ها از هم باز شده و توسط یک سیم افقی متصل به دو دکل نگه داشته می شد . آنتن گیرنده توسط بالونهائی آویزان می شدند . مارکونی اهمیت مرتفع کردن آنتها را در این فرکانسهای پائین در حدود ۶۰ کیلوهرتز درک می کرد .

    فیزیکدان روسی ” الکساندر پوپوف ” (۱۸۵۹ – ۱۹۰۵) نیز اهمیت کشف امواج رادیویی را توسط هرتز تشخیص داد و یک سال قبل از مارکونی شروع به کار و فعالیت در مورد روشهای دریافت آنها نمود .

    اغلب افتخار کاربرد اولین آنتن در اولین سیستم رادیوئی را در سال ۱۸۹۷ برای ارسال یک سیگنال از کشتی به ساحل در مسافت سه میل به او می دهند .

    در هر حال ، این مارکونی بود که رادیوی تجارتی را توسعه داده و مخابرات رادیوئی را در ماورای اقیانوس اطلس ایجاد کرد . مارکونی را می توان پدر رادیو آماتور دانست .

    توسعه آنتها در سالهای اولیه به علت عدم وجود و در دسترس نبودن مولدهای سیگنال محدود بود . در حدود سالهای ۱۹۲۰ پس از آنکه لامپ تریود “دوفارست” برای ایجاد سیگنالهای امواج پیسوته تا ۱ مگاهرتز به کار رفت ، ساخت آنتهای تشدیدی (با طول تشدید) مانند دو قطبی نیم موج امکان یافت .


    ادامه مطلب و دانلود

    کسب درآمد با فروش فایل های سایت ما

    بازدید : 13 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

     پایان نامه بررسی پروتکل های انتقال اطلاعات در شبکه های VANET

    تعداد صفحه :73

    فرمت :PDF

     

    چکیده
    VANET به عنوان یک محیط شبکه برای سیستم های حمـل و نقـل هوشـمند مطـرح شـده اسـت. در ایـن سمینار می خواهیم پروتکل های انتقال داده موجود در VANET را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم. برای این منظور ابتدا طبقه بندی از شبکه های بی سیم برای شناخت شبکه های  ANET ارائه مـی دهـیم و سپس به معرفی ویژگی های خاص VANET می پردازیم و در ادامه پروتکل های موجود در این زمینـه را، معرفـی می کنیم. در زمینه انتقال اطلاعات در VANET سه پروتکل مهم به نام های R2R ، VITP و RDTP وجود دارد. که VITP در رابطه با ارتباط مابین  خودروها، و مابین خودرو و موجودیت کنار جاده بحث می کند، R2R ارتباط مـابین موجودیت های کنار جاده را برقرار می کند و RDTP درباره ارتباط مابین خودروها و ارتباط مابین موجودیت هـای کنار جاده بحث می کند. سپس با نمودارهایی که بر اساس معیارهای مطرح شده در مباحث  شبیه سازی برای هر پروتکل، رسـم شـده است، ضمن بررسی امکان پیاده سازی این پروتکلها، پروتکل ها را از لحاظ معیارهای مختلف مورد بحث و بررسی قرار می دهیم. در فصل پایانی نتیجه گیری خود را، از مباحث مطرح شده بیان می کنیم و پیشنهادات خود را برای ادامه کار در این زمینه بیان می کنیم.

    مقدمه
    اخیراً، شبکه VANET به علت سیستم های انتقال هوشمند خیلی مورد توجه قرار گرفتـه انـد. برنامـه هـای مختلف ITS شامل جایگاه های دریافت عوارض، ارسال پیـام، سـرویس هـای سـرگرمی کنـار جـاده و اسـتفاده از اینترنت درون خودرو می باشد. در این زمینه ارتباطات  خودروییVANET عموماً به سـه گـروه طبقـه بنـدی مـی شود:

    1- ارتباطات خودرو با خودرو

    2- ارتباطات خودرو با کنار جاده

    3- ارتباطات کنار جـاده بـا کنـار جـاده.

    در ارتباطات V2V، خودروها بسته های داده را در چند گام از طریق خودروهای میانی انتقال می دهند.
    در مورد ارتباطات V2R، خودروها با ایستگاه های کنار جاده در طول جاده برای دریافـت اطلاعـات مـورد نیاز، (برای مثال شرایط موجود در ناحیه ای از جاده که جلوتر قرار دارد) یا دریافت سرویس هـا و راهنمـایی هـای مفید از ایستگاه های کنار جاده، ارتباط برقرار می کنند. در ارتباطات R2R دو  موجودیت کنار جاده بنابر دلایلی مانند وجود تصادف و نیاز به اطلاع رسانی به ایستگاه راهنمایی و رانندگی و اورژانس جاده ای، با یکدیگر ارتباط برقـرار می کنند که این ارتباط از طریق خودروها در چندین گام صورت می گیرد.
    در این سمینار قصد داریم پروتکل های انتقال اطلاعات در لایه کاربرد را برای پشتیبانی از برقراری سرویس های زیرساختی Ad-hoc و تعمیم آن بر روی VANET، برای پـشتیبانی از سـه گـروه ارتبـاط بـین خـودرویی، را معرفی کرده و مورد بحث قرار دهیم. این سرویسهای زیرساختی می توانند برای تولید سرویس های مبتنی بر مکان، سرویس های ترافیکی جهت دار برای رانندگان، استفاده از اطلاعـات برگـشتی از حـسگر هـای خـودرو و گـرفتن مزایای سیستم هدایت GPS استفاده شوند.

    شبکه های بی سیم وقتی از شبکه سخن به میان میآید، اغلب کابل شبکه به عنوان وسیله انتقال داده در نظر گرفته مـیشـود. در حالیکه چندین سال است که استفاده از شبکه سازی بیسیم در دنیا آغازگردیده است. تـا همـین اواخـر یـک LAN بیسیم، دارای سرعت انتقال پایین و خدمات غیرقابل اعتماد بود، اما هم اکنون فناوری هـای LAN بـیسـیم خـدمات قابل قبولی را با سرعتی که حداقل برای کاربران معمولی شبکه کابلی پذیرفته شده میباشد، فراهم میکنند.
    شبکه های بیسیم بازهی وسیعی از کاربردها، از ساختارهای پیچیده یی چون شبکه هـای بـیسـیم سـلولی کـه اغلب برای تلفنهای همراه استفاده میشود و شبکههای محلی بیسیم گرفته تا انـوع سـادهیـی چـون هـدفونهـای بیسیم و… را شامل میشوند. از سوی دیگر با احتساب  امواجی همچون مادون قرمز، تمامی تجهیزاتی کـه از امـواج مادون قرمز نیز استفاده میکنند، مانند صفحه کلیدها، ماوسها و برخی از گوشیهای همراه، در این دسته بندی جای میگیرند. طبیعی ترین مزیت استفاده از این شبکه ها عدم نیاز به ساختار فیزیکـی و امکـان نقـل و انتقـال تجهیـزات متصل به اینگونه شبکه ها و همچنین امکان ایجاد تغییر در ساختار مجازی آنهاست.

    تعداد صفحه :73


    ادامه مطلب و دانلود

    کسب درآمد با فروش فایل های سایت ما

    بازدید : 421 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    خلاصه

    امروزه در میان چندین توپولوژی توربین بادی ، غالباً از توربین های بادی سرعت متغیر با بکارگیری ژنراتور القایی دو سو تغذیه ای (DFIG)[1] استفاده میشود [1]. از جمله مزایای نیروگاههای بادی مجهز به DFIG می توان به موارد زیر اشاره کرد: انعطاف پذیری لازم برای کنترل توان اکتیو و راکتیو، قابلیت ردیابی حداکثر توان (MPPT)[2] توسط کنترل کننده سرعت ، استرس مکانیکی کم و مقیاس کوچک مبدل پشت به پشت [2][3].

    کنترل توان در توربین های بادی سرعت ثابت به صورت مکانیکی و در توربین های سرعت متغییر هم بصورت مکانیکی و هم بصورت الکتریکی انجام میگیرد. در این پژوهش روش کنترلی شبکه عصبی[3]،کنترل بهینه[4] وکنترل ترکیبی بکارگرفته شده مربوط به قسمت الکتریکی میباشد زیرا کنترل کننده های مکانیکی سرعت عملکرد پایینی دارند و با توجه پیش بینی رفتار باد و تولید توان آتی بصورت پایدار از این روش استفاده میشود. هدف این سیستم ، کنترل توان اکتیو و راکتیو خروجی و به عبارت دیگر حداقل کردن زمان رسیدن به توان مطلوب میباشد]4[.

    ورودی های کنترلی عبارتند از: ولتاژ خط، جریان سه فاز استاتور، جریان سه فاز خط، جریان روتور، ولتاژ DC ، زوایه رتور، سرعت زاویه ای توربین. خروجی های کنترل کننده عبارتند از: پالس های مبدل AC-DC-AC در سمت شبکه و روتور، زاویه [5]pitch، توان اکتیو و راکتیو می باشد. در این پژوهش به پیاده سازی کنترل بهینه برای سیستم توربین بادی DFIG مبتنی بر الگوریتم های شبکه های عصبی و ژنتیک[6] می پردازیم. در ادامه به بررسی ساختار سیستم پیاده سازی و ویژگی های کلی آن می پردازیم. در نهایت به ارائه الگوریتمی ترکیبی بر اساس سیستم شبکه عصبی و ژنتیک می پردازیم.

    تابع هدف ما کمینه کردن زمان رسیدن به حالت ماندگار در کنترل توسط شبکه عصبی ، کنترل بهینه و کنترل ترکیبی است. زمان کل شبیه سازی 5 ثانیه و رسیدن به حالت ماندگاردر حالت قبل از شبیه سازی 0.2 ثانیه است که در حالت شبیه سازی با شبکه عصبی و بهینه به ترتیب 0.18 و 0.16 ثانیه می باشدکه نسبت به حالت قبل کمتر شده است. همچنین پایداری ولتاژ سیستم نیز سریعتر شده 0.1 ثانیه رسیده است.


    ادامه مطلب و دانلود

    کسب درآمد با فروش فایل های سایت ما

    بازدید : 11 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    طراحی الگوریتم جدید زمان بندی برای کاربران بلادرنگ و غیربلادرنگ در شبکه های LTE
    نوع فایل: word (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات : 96 صفحه

    چکیده
    با رشد سریع کاربران اینترنت و سرویس های بلادرنگ نظیر صدا و تصویر و نیاز به برآورده کردن کیفیت سرویس مورد نیاز کاربران از نسل بعدی شبکه های سلولی انتظار می رود که دسترسی در همه نقاط را  برای کاربران موبایل فراهم کند.  LTE یک تکنولوژی دسترسی رادیویی جدید می باشد که به منظور یک حرکت به سمت نسل بعدی سیستم های بی سیم پیشنهاد شده است. LTE از دسترسی چندگانه تقسیم فرکانسی عمود بر هم  در جهت فروسو استفاده می کند. دسترسی مالتی پلکس فرکانس عمود بر هم کل پهنای باند را به چندین زیرکانال با باند باریک تقسیم می¬کند و به کاربران براساس نیازهایشان این زیرحامل ها را تخصیص می دهد. یکی از ویژگی های اصلی LTE استفاده از روش های مدیریت منابع رادیویی پیشرفته به منظور بهینه کردن عملکرد سیستم است به نحوی که بیشترین تعداد بیت ارسال گردد. برای فراهم کردن کیفیت سرویس کاربران، الگوریتم های زمان بندی برای رفع نیازهای کاربران، طراحی شده اند. زمان بندی  در شبکه هایLTE مسئول توزیع منابع میان کاربران فعال به منظور فراهم آوردن کیفیت سرویس مورد نیاز می باشد.در این الگوریتم ها، معمولا کاربرد سرویس های بلادرنگ ودر بعضی دیگر از الگوریتم ها کاربرد هر دو نوع سرویس بلادرنگ و غیربلادرنگ در نظر گرفته شده است. در مواردی هم که هر دو کاربرد بلادرنگ و غیر بلادرنگ در نظر گرفته شده، به سرعت های متفاوت کاربران هیچ توجه ای نشده و فقط برای گروه کاربران با سرعت های حرکت پایین (حداکثر۳۰ کیلومتر بر ساعت) توجه شده است. در صورتی که این مهم می باشد که الگوریتم به گونه ای عمل کند که با افزایش سرعت،کیفیت سرویس کاربر به مخاطره نیفتد. در این پایان نامه تلاش شده تا الگوریتمی طراحی شود که کیفیت سرویس را برای کاربران با سرعت های مختلف فراهم آورده و نرخ ارسال شبکه را افزایش دهد.همچنین در سرعت های پایین در مقایسه با سایر الگوریتم هاعملکرد بهتری داشته باشد. مقایسه نتایج حاصل از شبیه سازی الگوریتم پیشنهادی با الگوریتم های موجود نشان دهنده ی آن است که نرخ ارسال شبکه در الگوریتم پیشنهادی  افزایش یافته و به دلیل انتخاب معیار مناسب برای تخصیص بلوک منبع  به کاربر، پارامترهای کیفیت سرویس بهبود یافته اند. کلمات کلیدی:  LTE، زمان بندی، مدیریت منابع رادیویی، کیفیت سرویس، OFDMA، سرویس های بلادرنگ و غیر بلادرنگ

    ادامه مطلب و دانلود

    کسب درآمد با فروش فایل های سایت ما

    بازدید : 5 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    مدلسازی دینامیکی و شبیه‌سازی مبدل باک و مبدل بوست
    نوع فایل: word (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات : 123 صفحه

    چکیده
    این تحقیق به مدلسازی دینامیکی و شبیه سازی مبدل باک و مبدل بوست می پردازد. مبدل های دی سی به دی سی یک سطح ولتاژ را به سطح ولتاژ دیگر تبدیل می کنند. ولتاژ خروجی می تواند کمتر یا بیشتر از ولتاژ ورودی باشد. مبدل های دی سی به دی سی بیشتر در منابع تغذیه کلید زنی و موتور های دی سی به کار می روند. به طوری که جریان ورودی اغلب جریانی است که از یکسو ساز وارد مدار می شودو سپس می تواند به سطح ولتاژ مطلوب تغییر یابد . معمولا این مبدل با یک ترانس جداساز در مدار منبع تغذیه  کلید زنی استفاده می شود.  کاربرد اصلی مبدل  بوست در منابع تغذیه دی سی تنظیم شده و ترمز مولدی موتور های دی سی می باشد.به طوری که نام آن نشان می دهد ولتاژخروجی همیشه بزرگتر از ولتاژورودی است.هنگامی که کلید وصل می شود،دیود بایاس معکوس می شود ، بنابراین طبقه  خروجی را جدا می سازد.ورودی انرژی را به القاگر می رساند. هنگامی که کلید قطع است،طبقه خروجی انرژی را از القاگر و ورودی دریافت می کند.یک مبدل باک یک ولتاژ خروجی میانگین کمتر از ولتاژ ورودی دی سی تولید می کند.کاربرد اصلی آن در منابع  تغذیه دی سی تنظیم شده و کنترل سرعت موتور دی سی می باشد.در طول فاصله ای که کلید وصل است ،دیود بایاس معکوس می شودو ورودی انرژی را برای بار و القاگر فراهم می کند. در طول فاصله ای که کلید قطع است ،جریان القاگر از دیود عبور می کندو بخشی از انرژی خود را به بار می دهد.برای به دست آوردن کنترل اجرای زیاد از مبدل دی سی به دی سی، یک مدل خوب از مبدل نیاز می شود که مدل تحت دو مورد مهم از معادلات حالت میانگین که ولتاژ خازن و جریان سلف هستند ،ارائه می شود.در این تحقیق ابتدا سعی شده که به تاریخچه این پژوهش اشاره شود و تعدادی از کارهایی که در این زمینه انجام شده بیان شود و پس از بیان مختصری از کارهایی که باید انجام شود، ارائه مدلسازی دینامیکی انجام شد و مدلسازی دینامیکی مبدل باک و مبدل بوست در کاربردهای مهم و روش‌های مهم بیان شد و پس از ارائه الگوریتم‌های مربوطه برای تصدیق یافته‌های تئوری شبیه‌سازی با نرم‌افزار مطلب/ سیمولینک انجام شد و شبیه‌سازی و نتایج عددی در مطلب/ سیمولینک بیانگر تغییرات دو مورد مهم معادلات حالت میانگین که ولتاژ خازن و جریان سلف هستند، می‌باشد.
    واژه‌های کلیدی: مبدل باک، مبدل بوست، مدل میانگین فضای حالت، شبیه‌سازی.

     

    ادامه مطلب و دانلود

    کسب درآمد با فروش فایل های سایت ما

    بازدید : 27 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    طراحی و پیاده سازی کنترلر غیر خطی مبدل ِDC_DC کاهنده
    نوع فایل: word (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات : 121 صفحه
     
    چكيده:
     به منظور شبيه سازي و  پیاده سازی کنترل کننده غیرخطی مبدل باک مورد بررسي قرار مي گيرد درچهار فصل ارائه مي گردد. به طور کلی مبدل باک و روابط حاکم بر ان و مطالعات انجام شده بر روی مبدل باک و یک روش کنترلی برای بدست اوردن متوسط ولتاژ خروجی برای برابری با یک سطح مطلوب ارائه شده است.روش کنترلی ارائه شده شامل یک سری مزایا و معایب می باشد.برای بهبود معایب و همچنین نتیجه بهتر وبدست اوردن ولتاژ خروجی با یک سطح ثابت و کاهش ریپل و زمان نشست ولتاژ در خروجی مبدل کنترلر خطی (PI) معرفی می شود که با روش کنترلی غیر خطی (کنترل حالت لغزشی ) ترکیب شده که هر ۳ کنترلر در محیط متلب در فصل چهارم شبیه سازی شده است و نتایج ان قابل مشاهده می باشد.و همچنین در انتهای پایان نامه کنترلر ها به صورت جداگانه و در مقابل تغییرات ناگهانی بار با هم مقایسه می شوند. کلمات کلیدی: چاپر، مبدل باک ، کنترل حالت لغزشی، کنترلر PI
     

    ادامه مطلب و دانلود

    کسب درآمد با فروش فایل های سایت ما

    بازدید : 25 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    عنوان پروژه : افزایش تلفات شبکه در اثر عدم تعادل بار

    تعداد صفحات : ۸۲

    شرح مختصر پروژه : این پروژه به افزایش تلفات شبکه در اثر عدم تعادل بار می پردازد.متعادل سازی بارها در شبکه های برق یکی از مسایل مهم و اساسی می باشد.زیرا عدم تعادل بار باعث به وجود آمدن مشکلاتی از قبیل افزایش تلفات شبکه می گردد.نتایج مطالعات شبیه سازی با استفاده از نرم‌افزار تهیه شده برروی نمونه، کارایی استفاده بهینه از جبران سازی توان راکتیو را در اصلاح عدم تعادل بار، کاهش تلفات انرژی، آزادسازی ظرفیت شبکه و بهبود پروفیل ولتاژ به خوبی نشان می‌دهد. با بررسی نتایج شبیه‌سازی نکات و نتایج زیر حاصل می‌شود:

    ۱ـ با استفاده از جبران سازی بهینه توان راکتیو در فیدرهای توزیع فشار ضعیف، می‌توان نامتعادلی بار و ضریب قدرت آن را تا حد دلخواهی اصلاح نمود.

    ۲ـ الگوریتم ژنتیک، روش موثری در جایابی بهینه جبران سازی توان راکتیو در فیدرهای توزیع می‌باشد. همچنین با متعادل سازی بهینه بار، بکمک تعداد محدودی جبرانساز توان راکتیو، می‌توان عدم تعادل بار را تا حد مطلوبی اصلاح نموده و از عوارض نامطلوب آن جلوگیری کرد.

     

    ۳ـ با توجه به تعداد بهینه بدست آمده برای جبران سازهای توان راکتیو، دیده می‌شود که استفاده از ۳ یا ۴ جبران ساز در یک فیدر کارآیی لازم را داشته و کاربرد بیش از این تعداد جبرانساز عملاً تفاوت چندانی نخواهد داشت، مضافاً بر اینکه باعث افزایش هزینه جبران سازی خواهد شد.

    طراحی سیستم های قدرت براساس عملکرد متقارن می باشند و عملکرد نامتقارن منجر به ایجاد مولفه های  جریان توالی صفر و منفی میگردد. اینگونه مولفه ها باعث اثرات نامطلوبی در شبکه می گردند. در ضمن وجود بارهای غیر خطی نیز سبب ساز تولید هارمونیکو کاهش ضریبتوان است. در شبکه های توزیع ، نامتقارن بودن بار و فازها امری مشهود و نیز غیر قابل انکار است که باعث اشغال ظرفیت خطوط ، افزایش تلفات، افزایش افت ولتاژ و در نتیجه تحمیل زیانهای مالی میگردد. ارائه راهکارهای مناسب برای حل مسائل ناشی از عدم تقارن بار و نامتعادلی فاز لازم می باشد .

    برای حل افزایش بار ناگهانی به وجود آمده هم می توان از روشهای بالانس بار و هم از روش بالانس فاز استفاده نمود. در روش بالانس بار فیلترهای اکتیو ضمن تزریق جریانهای مناسب، نامتعادلی بار را جبران می کنند و در روش بالانس فاز که امروزه توجه شرکتها را به خود جلب کرده است، ولتاژ در هر نقطه از فیدر متعادل می گردد. عوض کردن فازها یک راه معمول برای بالانس فاز است و هدف اصلی پیدا کردن الگوی جابجائی مناسب فاز برای متعادل کردن یکفیدر با کمترین بهاست .


    ادامه مطلب و دانلود

    کسب درآمد با فروش فایل های سایت ما

    بازدید : 19 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    ساخت سنسور رطوبت با استفاده از نانو لوله هاي کربني
    نوع فایل: word (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات : 118 صفحه
    چکيده
    امروزه سنسورهاي رطوبت کاربردهاي زيادي در زمينه هاي مختلف از جمله پروسه هاي کنترل محيط زيست, کاربردهاي خانگي, صنعت خودروسازي, پزشکي, کشاورزي و صنايع شيميايي بدست آورده اند.تا به امروز ساختارهاي مختلفي براي سنسور رطوبت پيشنهاد شده است که پس از مروري بر اين مطالعات, در اين پژوهش ساختار جديدي از سنسور رطوبت با هدف تجاري سازي ارائه شده است.در اين ساختار از رونشاني بخار شيميايي نانو لوله هاي کربني بر روي کريستال استفاده گرديده و تغييرات خطي مقاومت نانو لوله هاي کربني در معرض رطوبت مطالعه شده است.آزمايش هاي انجام شده بر روي سنسور شامل بررسي رفتار دمايي, زمان افت وخيز, بازپخت دمايي, تاثير اندازه, تکرار پذيري, اثرمزاحمت ها و حد تشخيص آن بوده و نتايج هريک از آزمايش هاگزارش شده است.همچنين نانو ساختار هاي کربني متفاوتي مانند نانو لوله هاي کربني تک جداره و چند جداره, نانو فيبر کربن, کربن فعال شده و ترکيب هريک با کلريد ليتيوم, رونشاني و رفتار هريک گزارش شده است. سپس با استفاده از نرم افزار, دو نمونه ساختار کامل و نقص دار نانو لوله کربني با حضور و بدون حضور مولکول آب شبيه سازي گرديد و با استفاده از تئوري تابعي چگالي و تقريب چگالي موضعي رفتار ساختار بررسي شد که نتايج شبيه سازي با نتايج تجربي تطابق دارد. نتايج حاصل از آزمايشات نشان دهنده اينست که سنسور پيشنهادي کانديداي خوبي براي استفاده در صنعت مي باشد.

    ادامه مطلب و دانلود

    کسب درآمد با فروش فایل های سایت ما

    بازدید : 13 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    جهت یابی سیگنال های پهن باند در سیستم های مخابراتی
    نوع فایل: word (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات : 137 صفحه

    چکیده:
    یکی از مهم ترین کاربردهای آرایه ها، تحمین جهت یابی سیگنال های انتشار یافته درمحیط می باشد. بسیاری از روش های جهت یابی از دیرباز مورد استفاده قرار می گیرند که به مرور زمان تغییراتی در آن ها صورت گرفته است. بسته به شرایط محیط، ممکن است یکی از روش های جهت یابی عملکرد بهتری نسبت به سایر روش ها داشته باشد. نکته ای که مطرح است اینکه اغلب روش های جهت یابی برای سیگنال های باریک باند طراحی شده اند. در عمل ممکن است سیگنال هایی که در محیط وجود دارند یا پهن باند باشند و یا اینکه در بین های فرکانسی مختلفی قرار داشته باشند.یکی از متداول ترین روش ها  در جهت یابی سیگنال های پهن باند این است که سیگنال پهن باند را به بین های مختلف فرکانسی تفکیک نموده و سپس پردازش های لازم را در حوزة فرکانس انجام دهیم. بر این اساس روش های مختلفی برای جهت یابی سیگنال های پهن باند بیان شده است.در برخی از روش ها جهت یابی هر بین فرکانسی به صورت مستقل از سایر بین ها پردازش می گردد، که به روش های ناهمبسته مشهور هستند. برخی دیگر از روش ها اطلاعات بین های مختلف فرکانسی را به صورتی با یکدیگر ترکیب می کند و سپس جهت یابی را انجام می دهد (روش های همبسته). مشکل بزرگ روش های همبسته این است که بایستی در ابتدا تخمین اولیه ای از زوایای ورود منابع داشته باشیم. برخی از روش ها نیز هستند که ماهیت آن ها متفاوت از روش-های همبسته و ناهمبسته است و می توان گفت حالت بین این دو روش هستند. از جملة این روش ها می-توان به TOPS  اشاره کرد. که برای رفع مشکل تخمین اولیة زوایا در روش های همبسته معرفی شده است.هدف از این پایان نامه بررسی روشهای مختلف جهت یابی سیگنالهای پهن باند و مقایسه نحوه عملکرد هر یک می باشد.

    ادامه مطلب و دانلود

    کسب درآمد با فروش فایل های سایت ما

    بازدید : 15 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    تحلیل و طراحی یک تمام جمع کننده بهبود یافته
    نوع فایل: word (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات : 78 صفحه

     
    چکیده:
    افزایش تقاضا برای سیستم های قابل حمل، منجر به توجه ویژه صنعت الکترونیک به مصرف توان به عنوان معیاری مهم شده است. جمع کننده ها از عناصر مهم در بسیاری از  سیستم های دیجیتال هستند. به همین سبب جمع کننده های گوناگون دیجیتال در عصر کنونی مطرح شده اند که هر یک دارای مزایا و معایب مشخصی هستند. در این پایان نامه، یک ساختار برای تمام جمع کننده های پویا ارائه شده است. این ساختار توسط تکنیک NP-CMOS و دومینو و اصول منطق پویا طراحی شده است. ساختار ارائه شده در عین حال که دارای مصرف توان قابل قبولی می باشد، سرعت عملکرد مناسبی نیز دارد. به منظور مقایسه، این مدار از بین منابع متعدد موجود در زمینه طراحی مدار های تمام جمع کننده، با توجه به تعداد مراجعات در مقالات دیگر انتخاب شده و از نظر توان مصرفی، تاخیر وPDP با یکدیگر مقایسه شده اند. شبیه سازی مدارات موجود در این پایان نامه همگی در شرایط یکسان توسط نرم افزار HSPICE، با فناوری ۱۸۰ نانومتر صورت گرفته است. نتایج شبیه سازی، برتری جمع کننده های پیشنهادی را نسبت به دیگر مدل ها نشان می دهد.
    واژه های کلیدی : تمام جمع کننده، PDP، منطق دومینو، منطق NP CMOS، منطق پویا

    ادامه مطلب و دانلود

    کسب درآمد با فروش فایل های سایت ما

    بازدید : 17 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    تعیین تعداد حالت بهینه در مدل تحلیلی قابلیت اطمینان نیروگاه بادی
    نوع فایل: word (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات : 105 صفحه

    چکيده
     امروزه به دلایل زیست محیطی و اقتصادی روند استفاده از انرژی های تجدیدپذیر به ویژه توربین های بادی به منظور تولید برق در کشورهای مختلف دنیا افزایش یافته است. از طرف دیگر توان تولیدی توربین های بادی وابسته به سرعت باد بوده و با توجه به عدم قطعیت سرعت باد، توان خروجی این نیروگاه ها متغیر می باشد. این امر بر مسائل مختلف سیستم قدرت از جمله قابلیت اطمینان تأثیر می گذارد. به منظور بررسی تأثیر مزارع بادی بر مطالعات قابلیت اطمینان سیستم قدرت نیاز به یک مدل تحلیلی قابلیت اطمینان می باشد که در این مدل هم خرابی اجزا و هم عدم قطعیت سرعت باد در نظر گرفته می-شود. با توجه به اینکه تنوع توان های خروجی مربوط به توربین بادی بسیار زیاد می باشد لازم است به کمک تکنیک خوشه بندی تعداد حالت¬های مربوط به مدل قابلیت اطمینان این توربین ها کاهش یابد. در این مقاله به منظور تعیین تعداد حالات مناسب برای مدل قابلیت اطمینان مزرعه بادی روش های خوشه بندی مختلف مورد استفاده قرار گرفته و نتیجه می شود که بر اساس معیار متوسط انرژی تعیین نشده روش فازی میانگین مناسب ترین روش می باشد.

    ادامه مطلب و دانلود

    کسب درآمد با فروش فایل های سایت ما

    بازدید : 15 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    خلاصه و اهداف پروژه:

    محققین از حوزه های مختلف علوم و مهندسی روش جدیدی برای توصیف پیچیدگی در طبیعت گسترش داده­اند. این روش با عنوان نظریه آشوب مطرح شده است. امروزه نظریه آشوب به عنوان یک روش قوی و مفید جهت بررسی سیستم­های پیچیده مطرح است و افق­های جدیدی را در فهم رفتار سیستم­های مکانیکی، سیستم­های صوتی، سیال­ها، سیستم­های شیمیائی، سیستم­های نوری، اکو سیستم­ها و سیستم­های زیستی باز کرده است.

    مفهوم آشوب یکی از مفاهیم جدید و بنیادی علم نوین است.آشوب رفتاری به ظاهر تصادفی و بی نظم است که در بسیاری از پدیده های دنیای واقعی رخ می دهد.

    کنترل آشوب:

    فرمولبندی ریاضی مسئله کنترل پروسه های آشوبگر باارائه مدل اساسی ازسیستم آشوبگر بااستفاده ازمعادلات دیفرانسیلی حالات انجام میگیرد. روشهای کنترل پروسه های آشوبگر عبارتند از:١- کنترل حلقه باز٢- خطی سازی با استفاده ازنگاشت پوآنکاره یا شیوهOGY و٣- شیوه فیدبک تاخیر زمانی یا شیوه Pyragas

    اهداف پروژه :

    آشنایی با نظریه آشوب

    آشنایی با کنترل آشوب

    آشنایی با جایگاه کنترل آشوب در مهندسی

     

     

    چکیده

    طی حدود ۴۰ سال اخیر که از اولین مدل­سازی آشوب می­گذرد و بخصوص در ۱۵ سال آخر، در کنار پیشرفت مفاهیم نظریه آشوب، این مفاهیم در بسیاری از شاخه­های علوم مختلف نیز وارد شده است. آشوب در سیستم­های دینامیکی الکتریکی، مکانیکی و اجتماعی ممکن است رخ دهد و روش­هایی برای کنترل آن در این سیستم­ها ارائه شده است. از طرف دیگر به دلیل پایه‌ای بودن مطالب عنوان شده در مهندسی کنترل که هدف از آن طراحی کنترل­کننده و واداشتن سیستم تحت کنترل به داشتن رفتاری مطلوب است، مباحث می‌تواند بسیار فراتر از رشته برق و حتی رشته‌های مهندسی برود.

    در این تحقیق پس از کنکاش در مفاهیم تئوری آشوب و همچنین کنترل آشوب، کاربردهای کنترل آشوب در برخی رشته­های مهندسی معرفی شده است. بدین منظور، ابتدا مفاهیم مربوط به سیستم­های دینامیکی و همچنین ابزارهای تحلیل این سیستم­ها را توضیح داده­ایم. سپس علاوه بر معرفی آشوب و ویژگی­های آن، تشخیص آشوب با استفاده از ابزارهای آنالیز سیستم­های دینامیکی را شرح دادیم.

    در مبحث کنترل آشوب نیز اهداف مختلف کنترلی را که برای یک سیستم آشوبی قابل تصور است، توضیح داده­ایم. سپس متداولترین روش­های کنترل آشوب را برای نیل به این اهداف معرفی کردیم. در پایان نیز به مقالات چند سال اخیر در زمینه کنترل آشوب نگاه انداخته­ایم و برخی کاربردهای کنترل آشوب را در رشته­های مهندسی معرفی کرده ­ایم.


    ادامه مطلب و دانلود

    کسب درآمد با فروش فایل های سایت ما

    بازدید : 19 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی برق – کنترل

    عنوان: طراحی یک کنترلر نظارتی سیستم DCS

    تعداد صفحات :85

    چکیده

    نیاز به وجود یک سیستم نظارتی در جهت بهینه سازی تولید، کنترل بار و کنترل فرکانس شبکه باعث شده است که در سیاستگذاری جدید وزارت نیرو از سیستم مذکور استفاده شود. در همین راستا نرم افزارهایی در این زمینه طراحی شده است که به عنوان نمونه می توان به نرم افزار طراحی شده توسط شرکت آلمانی تکنوماتیک اشاره کرد که اخیرا توسط وزارت نیرو جهت نصب در نیروگاه های کارون 1، کارون 3 و مسجد سلیمان خریداری شده است. هزینه این نرم افزار حدودا یکصد هزار یورو می باشد.

    لذا نیاز به وجود چنین سیستمی جهت پیاده سازی در نیروگاه های کشور و همچنین نظر به هزینه نسبتا بالای نمونه خارجی، انگیزه ای شد که در این پایان نامه مطالعاتی در این زمینه انجام داده و نرم افزاری با قابلیت های مشابه طراحی گردد.

    در طراحی این نرم افزار با مطالعه قابلیت های نمونه خارجی و مطالعه و بررسی اطلاعات یکی از نیروگاه ها و اسناد و مدارک مربوطه، ضمن شناسایی سیستم مذکور و قابلیت های مورد انتظار آن، فلوچارت و الگوریتم مربوطه را طراحی نموده و براساس آن نرم افزار سیستم طراحی گردید.

    مقدمه

    سیاست کلی وزارت نیرو در بخش انرژی تبادل آن با کشورهای همسایه می باشد. در حال حاضر تبادل انرژی با کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ترکمنستان و عراق صورت می گیرد و در آینده ای نزدیک این ارتباط با کشور روسیه نیز برقرار خواهد شد. لذا با توجه به توسعه شبکه و تبادل انرژی به صورت فرامرزی لازم است که از بروز نوسانات فرکانس در شبکه جلوگیری به عمل آورد. نیروگاه دز تنها نیروگاه کشور است که کنترل فرکانس شبکه را بر عهده دارد. این فرآیند توسط یک واحد flat با توان 65MW انجام می شود که مطمئنا به تنهایی جوابگوی شبکه در آینده ای نزدیک نخواهد بود و عدم ثبات شبکه باعث ایجاد مشکلات عدیده ای در کل سیستم و همچنین مانع از تبادل انرژی به صورت فرامرزی خواهد گردید.

    سیاست کلی وزارت نیرو در این راستاست که کلیه نیروگاه های جدیدالاحداثی را که ساخته و یا در حال ساخت می باشند در صورت امکان به سیستم کنترل بار – فرکانس مجهز نماید.

    با عنایت موارد فوق، در این پایان نامه سعی شده است در طراحی نرم افزار مشخصات واحد، منحنی کارکرد واحدها و نواحی مجاز و غیرمجاز هر واحد را لحاظ نموده و تقریبا تمامی فانکشن های نمونه خارجی را پوشش دهم. نرم افزار فوق جهت استفاده در نیروگاه های آبی طراحی شده است ولی با اندکی اصلاح قابل استفاده در تمام انواع نیروگاه ها اعم از حرارتی، گازی و بخار می باشد.

    قبل از توضیح نرم افزار مذکور لازم است مروری بر فرآیند نیروگاه آبی به عنوان نمونه داشته باشیم و همچنین برخی واژه ها و تعاریف مربوطه را ذکر نماییم.

    فصل اول

    مقدمه ای بر سیستم های اصلی نیروگاه

    1-1) انواع سد

    سدها از نظر جنس به دو نوع کلی بتونی و خاکی دسته بندی می شوند.

    در سدهای بتونی همه قسمت های آن مثل تاج و سرریز و… از بتون ساخته می شوند و معمولا در جاهایی ساخته می شود که فاصله دو کوهی که در آن قسمت ساخته می شود از هم کم است اصطلاحا طول تاج کم باشد، در سدهای خاکی هسته از سنگ یا بتون و سرریز آن از بتون است و بقیه قسمت ها از خاک ساخته می شود. از نظر آبگیری سدها به دو نوع مخزنی و جریانی تقسیم می شوند. روش کلی کار سدهای جریانی به این شکل است که آب را از مسیر خود با یک شیب کمتر منحرف می کنند و آن را در یک مخزن آرامش جمع کرده سپس با کانال کشی آب را به محل توربین می برند. ولی در سد مخزنی حجم زیادی از آب پشت سد ذخیره می شود. در بعضی از انواع سدها که فقط برای پیک بار (زمان بیشترین مصرف برق در هر شبانه روز) استفاده می شوند در هنگام مورد نیاز آب از پشت سد وارد توربین ها شده و برق تولید می کند و آب خروجی از توربین ها در یک مخزن دیگر جمع می شود و در ساعات آخر شب یا اوایل صبح به وسیله پمپ این آبها را به پشت سد پمپاژ می کنند. (سد و نیروگاه سیاه بیشه)

    2-1) شیر پروانه ای

    Butterfly Valve (BFV: شیر اصلی ورودی آب برای هر واحد از نوع شیر پروانه ای است که فقط وضعیت باز و بسته دارد و با چرخش 90 درجه آب ورودی را قطع یا وصل می کند رابطه دبی آب عبوری و درصد گشودگی شیر خطی نیست مثلا با 25 درصد گشودگی تقریبا کل آب عبور می کند. در صورتی که در هنگام کار واحد این شیر کاملا باز نشود، دیسک آن با مقاومت در برابر آب باعث ایجاد شدن یک سری حباب خلا می شود که این حباب ها باعث کنده شدن ذرات دیسک و خوردگی آن می شوند که به آن پدیده (کاویتاسیون) می گویند. برای جلوگیری از این کار دریچه را توخالی و با محفظه هایی می سازند که آب راحتتر عبور کند.

    تعداد صفحه : 85



    ادامه مطلب و دانلود

    کسب درآمد با فروش فایل های سایت ما

    بازدید : 29 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    دانلود متن کامل پایان نامه مقطع ارشد مهندسی برق گرایش برق-مخابرات

    با عنوان :آنالیز خطای جبران اثر حرکت سکو در کیفیت تصویربرداری راداری در مدstripmap

    تعداد صفحات : 180

    SAR یکی از مهمترین شاخه های علم ” سنجش از راه دور ” است که بدلیل کاربردهای گسترده آن از سال ها قبل مورد توجه محققان قرار گرفته است. در ایران نیز در سال های اخیر تحقیقاتی در زمینه الگوریتم های پردازش سیگنال SAR و مدهای مختلف کاری آن انجام شده است. یک مشکل اساسی در اکثر حسگرهای SAR هواپایه ، جبران خطاهای حرکت ناشی از اغتشاشات جوی است. به طور خاص ، اثرات اصلی تولید شده توسط خطاهای حرکت سکو در تصاویر SAR شامل تنزل حد تفکیک هندسی و رادیو متریک ، ابهام در جهت سمت و اعوجاج هندسی و فاز می باشد. انحرافات هواپیما از مسیر مستقیم و سرعت ثابت را می توان توسط سیستم ناوبری اینرسی (INS) ، سیستم موقعیت یابی جهانی (GPS) یا واحد اندازه گیری اینرسی (IMU) محاسبه نمود.
    در این پایان نامه ابتدا مفاهیم SAR و نحوه کار آن بیان شده است. سپس تئوری الگوریتم های RDA و CSA و دلایل مطرح شدن این روش ها به تفصیل بحث شده است. سپس ضمن تشریح مراحل پردازشی هر کدام از الگوریتم ها، شبیه سازی هایی برای یک سناریوی متداول با زاویه لوچی کم انجام گردیده و نتایج آنها با هم مقایسه شده است.
    هدف اصلی این پایان نامه بررسی روش های جبران حرکت سکو با استفاده از اطلاعات بدست آمده از IMU (یا INS) است. این روش ها با انجام محاسبات و شبیه سازی با هم مقایسه شده است.
    در نهایت مقدار خطای قابل قبول جابجایی سکو نسبت به مسیر حرکتی ایده آل مطرح شده است. با استفاده از این مقادیر می توان مشخصات سنسورهای IMU را از نظر میزان خطا تعیین نمود.


    ادامه مطلب و دانلود

    کسب درآمد با فروش فایل های سایت ما

    بازدید : 67 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    تخمین عدم قطعیت در کنترل مقاوم موقعیت بازوهای رباتیک
    نوع فایل: word (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات : 190 صفحه

    چکیده
     اين پايان نامه به تخمین عدم قطعیت در كنترل مقاوم بازوهای رباتیک مي‌پردازد و روش های جديدی مبتني بر راهبرد كنترل ولتاژ براي تخمین عدم قطعيت ارائه مي‌دهد. روش كنترل ولتاژ در مقايسه با روش مرسوم كنترل گشتاور بسيار ساده تر است، زيرا نيازي به مدل غير خطي پيچيده ربات ندارد. در نتيجه، حجم محاسبات كنترل كننده براي تعيين ولتاژ اعمالي به موتورها كمتر مي‌شود. طبق قضیه تقریب عمومی، سیستم های فازی و شبکه های عصبی، قادر به تقریب توابع غیر خطی حقیقی پیوسته با دقت دلخواه هستند. باید توجه داشت که علاوه بر سیستم های فازی، تقریبگر های عمومی دیگری نیز مانند سری فوریه، توابع لژاندر و چند جمله ای های چبیشف نیز وجود دارند. در این پایان نامه، از این تقریبگرها در کنترل مقاوم موقعیت بازوهای رباتیک استفاده می شود. مزیت اصلی استفاده از این تقریبگرها نسبت به سیستم های فازی و شبکه های عصبی، کاهش فیدبک های مورد نیاز سیستم کنترل است. تاکنون، برخی از مراجع به استفاده از سری فوریه در کنترل مقاوم بازوهای رباتیک پرداخته اند. نشان می دهیم که اگر مسیر های مطلوب توابع متناوب باشند، کوچکترین مضرب مشترک (ک.م.م.) دوره تناوب اساسی آنها می تواند معیار مناسبی برای دوره تناوب اساسی سری فوریه مورد استفاده برای تخمین عدم قطعیت ها باشد. نوآوری دیگر این پایان نامه ارائه یک اثبات پایداری مبتنی بر لیاپانوف برای کنترل سیستم های غیرخطی مرتبه اول با استفاده از کنترل کننده های عاطفی است. برای اولین بار، قوانین کنترل ولتاژ پیشنهادی، روی یک ربات اسکارا اجرا می¬شود.
    کلید واژه ها: راهبرد کنترل ولتاژ، سری فوریه، توابع لژاندر، کنترل عاطفی، موتور الكتريكي مغناطيس دائم، بازوی ماهر رباتیک.

    ادامه مطلب و دانلود

    کسب درآمد با فروش فایل های سایت ما

    بازدید : 21 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    تحلیل و شبیه‌سازي آنتن آرایه انعکاسی متامتریال در فرکانس‌های تراهرتز
    نوع فایل: word (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات : 101 صفحه

    چکیده
    در سال‌های اخیر آنتن آرایه انعکاسی میکرواستریپ توجه زیادی را به خود جلب کرده و توسط بسیاری از محققان مورد مطالعه قرار گرفته است. به این دلیل که این آنتن ویژگی‌های برجسته آنتن آرایه و آنتن بازتابنده را ترکیب کرده است. ویژگی‌هایی مثل سطح مسطح، وزن کم و هزینه ساخت پایین، آنتن‌های آرایه انعکاسی میکرواستریپ را جایگزین خوبی برای آنتن‌های قدیمی انعکاس‌دهنده سهموی در کاربردهای راداری و سیستم ماهواره کرده است. اشکال آنتن‌های آرایه انعکاسی پهنای باند باریک است، که این پهنای باند باریک ناشی از طبیعت باند باریک رویه‌های میکرواستریپی و تفاوت شعاعی تاخیر فاز بین منبع تغذیه و عناصر در آرایه است.
    طراحی آنتن‌های آرایه انعکاسی عمدتاً براساس منحنی فاز انعکاسی است. این منحنی نشان‌دهنده رابطه یک به یک فازها با پارامترهای هندسی عناصر است که فاز انعکاسی عناصر را کنترل می‌کند. تعداد زیادی عناصر رزونانسی برای بدست آوردن تغییرات فاز انعکاسی مطلوب به کار برده شده‌اند.
    در این پایان‌نامه نیز، روش بهینه‌سازی تپه‌نوردی تصادفی برای طراحی عناصری که دارای منحنی فاز خطی و همچنین تلفات پایین باشند استفاده شده است. با ترکیب روش بهینه‌سازی و نرم‌افزارهای تجاری شکل مناسب هر سلول بدست آمد. در این ساختار بهینه‌شده، پهنای باند آنتن به طور قابل توجهی بهبود یافته است.
    واژگان کلیدی: آنتن آرایه انعکاسی، الگوریتم تپه‌نوردی تصادفی

    ادامه مطلب و دانلود

    کسب درآمد با فروش فایل های سایت ما

    بازدید : 18 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    متن کامل پایان نامه مقطع ارشد مهندسی برق کنترل

    با عنوان : طراحی کنترل کننده های هوشمند PID برای سیستم چند متغیره غیرخطی

    تعداد صفحات : 132

    چکیده

    در این پایان نامه به طراحی کنترل کننده هوشمند PID برای سیستم های چند متغیره پرداخته می شود. نخست، یک سیستم خبره برای طراحی و تنظیم کنترل کننده های PID یک ورودی – یک خروجی معرفی میگردد. در این روش با استفاده از آزمایش فیدبک رلهای و روش زیگلر – نیکولز و یا با استفاده از آزمایش پاسخ پله حلقه باز، یک کنترلکننده اولیه طراحی میشود. معمولا پاسخ به دست آمده از این روشها، مشخصه های مناسبی ندارد و بایستی کنترلکننده دقیق تر تنظیم گردد. بنابراین سیستم خبره بهره های PID را به منظور یافتن پاسخ حلقه بسته بهتر، تغییر میدهد. این تنظیم کننده خبره بر اساس تشخیص الگو عمل میکند و با به کارگیری قوانینی که تجربیات مهندسین کنترل در آنها گنجانده شده است، تغییر بهره ها را انجام میدهد. سیستم خبره نیازی به مدل فرآیند ندارد و مراحل مختلف طراحی و تنظیم کنترل کننده، بر اساس مشاهده خروجی فرآیند انجام میگردد. سپس این سیستم خبره به منظور طراحی و تنظیم کنترل کننده های PID چند متغیره متمرکز و غیر متمرکز، تعمیم داده میشود. در نهایت، تنظیم کننده خبره بر روی سیستمهای مختلف از جمله یک فرآیند چند متغیره غیرخطی، اعمال میشود. نتایج به دست آمده از شبیه سازی، کارایی سیستم خبره را در طراحی و تنظیم کنترل کننده های PID نشان می دهد.

    مقدمه

    کنترل کننده PID  رایج ترین کنترل کننده در فرآیند های صنعتی می باشد. این کنترل کننده به دلیل مقاوم بودن در محدوده وسیعی از شرایط کاری و کارایی نسبتاً بالا، نسبت به سایر کنترل کننده ها، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. دلیل دیگر این مساله، سادگی عملکرد و قابل فهم بودن آن می باشد. مشکل اصلی این گونه کنترل کننده ها، چگونگی یافتن مقدار بهینه ای برای بهره های تناسبی، انتگرالی و مشتقی است به گونه ای که پاسخ حلقه بسته سیستم، مشخصه های مناسبی داشته باشد.

    اغلب فرآیندهای صنعتی، سیستم چند متغیره می باشند. در این سیستم ها ورودی های مختلف بر روی خروجی های مختلف تاثیر می گذارند. بیشتر تحقیقات به موضوع تنظیم پارامترهای کنترل کننده PID، در سیستم های یک وروددی- یک خروجی می پردازند و در زمینه سیستم های چند متغیره کارهای کمتری انجام شده است. در سیستم های چند متغیره تداخل بین کانال های مختلف، مشکلاتی را برای عمل کنترل ایجاد می کند. به علاوه اگر چه روشهای مختلفی برای تنظیم کنترل کننده های PID ارائه شده است، اما در بیشتر آنها فرضیاتی مانند خطی بودن فرآیند، در نظر گرفته می شود. اگر فرآیند خطی بوده و مدل ریاضی ساده ای برای آن وجود داشته باشد، شاید بتوان روشی تحلیلی برای تنظیم کنترل کننده یافت، اما در دنیای واقعی، فرآیندها غیر خطی و بسیار پیچیده می باشند و مدل های بدست آمده از آنها برای استفاده در روشهای تحلیلی مناسب نیستند . از این رو طراحی کنترل کننده PID برای سیستم های چند متغیره غیرخطی، میتواند فواید زیادی در مسائل تئوری و کاربردهای صنعتی داشته باشد.

    فصل اول: مقدمه

    1-1- مقدمه

    کنترل کننده PID رایج ترین کنترل کننده در فرآیند های صنعتی می باشد. این کنترل کننده به دلیل مقاوم بودن در محدوده وسیعی از شرایط کاری و کارایی نسبتا بالا ، نسبت به سایر کنترل کننده ها، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. دلیل دیگر این مساله، سادگی عملکرد و قابل فهم بودن آن می باشد. مشکل اصلی این گونه کنترل کننده ها، چگونگی یافتن مقدار بهینه ای برای بهره های تناسبی، انتگرالی و مشتقی است به گونه ای که پاسخ حلقه بسته سیستم، مشخصه های مناسبی داشته باشد.

    اغلب فرآیندهای صنعتی، سیستم چند متغیره می باشند. در این سیستم ها ورودی های مختلف بر روی خروجی های مختلف تاثیر می گذارند. بیشتر تحقیقات به موضوع تنظیم پارامترهای کنترل کننده PID، در سیستمهای یک ورودی – یک خروجی می پردازند و در زمینه سیستم های چند متغیره کارهای کمتری انجام شده است. در سیستم های چند متغیره تداخل بین کانال های مختلف، مشکلاتی را برای عمل کنترل ایجاد می کند. به علاوه اگر چه روشهای مختلفی برای تنظیم کنترل کننده های PID ارائه شده است، اما در بیشتر آنها فرضیاتی مانند خطی بودن فرآیند، در نظر گرفته می شود. اگر فرآ یند خطی بوده و مدل ریاضی ساده ای برای آن وجود داشته باشد، شاید بتوان روشی تحلیلی برای تنظیم کنترل کننده یافت، اما در دنیای واقعی، فرآیندها غیرخطی و بسیار پیچیده می باشند و مدل های بدست آمده از آنها برای استفاده در روشهای تحلیلی مناسب نیستند. از این رو طراحی کنترل کننده PID برای سیستم های چند متغیره غیرخطی، میتواند فواید زیادی در مسائل تئوری و کاربردهای صنعتی داشته باشد.

    روشی که در این پایان نامه برای طراحی کنترل کننده PID به کار میگیریم، استفاده از سیستم های خبره مبتنی بر قوانین خواهد بود. اینگونه روشها یک مدل واضح از سیستم را، مورد استفاده قرار نمی دهند و به جای آن تنظیم پارامترها بر اساس ایده تنظیم دستی یک مهندس با تجربه انجام می شود. در روشی که به کار خواهیم برد، ابتدا پاسخ سیستم حلقه بسته با کنترل کننده PID، را به ازای یک دسته پارامتر اولیه می یابیم. سپس با توجه به شکل بدست آمده، آن را در یکی از چند الگوی تعریف شده برای پاسخ، دسته بندی می کنیم و مشخصه هایی از پاسخ مانند زمان صعود، مقدار فراجهش و… را تعیین می کنیم. حال اگر پاسخ بدست آمده ملزومات طراحی را برآورده نکند، با به کار بردن یکی از قوانین موجود در پایگاه قوانین، مقدار پارامترهای کنترل کننده را تغییر داده و دوباره پاسخ سیستم حلقه بسته را بدست می آوریم. اگر به پاسخ مورد نظر دست نیافته باشیم، مراحل فوق را تا زمانی تکرار خواهیم کرد که به پاسخ قابل قبول برسیم. انتخاب اینکه در هر مرحله چه قانونی را به کار ببریم با توجه به نوع پاسخ جاری و مقدار مشخصه های آن، تعیین میگردد.


    ادامه مطلب و دانلود

    کسب درآمد با فروش فایل های سایت ما

    بازدید : 27 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    بهره‌برداری از سیستم‌های یکپارچه انرژی با در نظر گرفتن ماشین‌های برقی
    نوع فایل: word (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات : 122 صفحه

    چکیده :
    در گذشته ساختار سیستمهای تولید و مصرف انرژی همانند الکتریسیته و گاز طبیعی به گونه ای بود که به صورت مستقل از همدیگر بودند. اما با توجه به رشد روزافزون مصرف انرژی و توسعه سیستمهای کنترل و لزوم هماهنگی بین تولید و مصرف انرژی، تولید کنندگان را ناچار به توسعه سیستمهای جدید تولید نمود. در این سیستمها از حاملهای مختلف انرژی به جای تمرکز بر یک حامل خاص جهت تولید انواع انرژی های قابل مصرف استفاده می شود. علاوه بر پیشرفت هایی که در زمینه تولید توان صورت گرفته است در سمت مصرف کنندگان نیز تغییرات زیادی در مقدار و شیوه مصرف انرژی صورت پذیرفته است. یکی از این تغییرات ظهور خودروهای الکتریکی به چرخه مصرف انرژی می باشد. پیشرفت و توسعه این نوع خودروها در سالیان اخیر بدلایل مختلف از جمله افزایش آلودگی هوا مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفته است. لذا قبل از ورود این بازیگران جدید عرصه مصرف انرژی، بررسی تاثیرات این نوع خودروها بر وضعیت بازار جدید انرژی امری اجتناب ناپذیر است. علاوه بر این مسئله انرژی های نو نیز به عنوان راه کار دیگری جهت افزایش راندمان اقتصادی در این مقاله آورده شده است.
    عبارات کلیدی: سیستم‌های یکپارچه انرژی، حاملهای انرژی، مبدل حرارت و الکتریسیته، بهینه‌سازی مصرف انرژی، ماشین‌های برقی، انرژی خورشیدی

    ادامه مطلب و دانلود

    کسب درآمد با فروش فایل های سایت ما

    بازدید : 61 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    عنوان پروژه : خانه هوشمند و طراحی سیستم های آن BMS

    تعداد صفحات : ۹۳

    شرح مختصر پروژه : این پروژه با عنوان خانه هوشمند و طراحی سیستم های آن BMS برای دانلود آماده شده است . خانه هوشمند و طراحی سیستم های آن BMS و سیستم مدیریت هوشمند ساختمان سیستمی است که در آن با استفاده از آخرین تکنولوژی ها شرایط و امکانات ایده آلی برای ساکنین فراهم می گردد و همزمان با آن مصرف انرژی نیز در ساختمان بهینه می شود.هدف اصلی استفاده از این سیستم، استفادۀ بهینه از امکانات موجود و انرژی می باشد که در نتیجه علاوه بر آسایش ساکنین، سرمایه اولیه ای که صرف اجرای BMS شده بود نیز با صرفه جویی در مصرف انرژی باز می گردد.

    سیستم مدیریت هوشمند ساختمان بخشهای مختلف ساختمان را کنترل می کند و شرایط محیطی مناسبی را ایجاد می نماید. کنترل هوشمند دما، کنترل اتوماتیک امنیت ساختمان، مدیریت هوشمند اطفای حریق و… از قابلیتهای سیستم مدیریت هوشمند ساختمان می باشند. کنترل و دسترسی به سیستم مدیریت هوشمند با استفاده از نرم افزارهای مربوطه در داخل ساختمان و حتی خارج از آن (از طریق اینترنت) مقدور می باشد. سیستم های کنترل هوشمند انعطاف پذیری بالایی دارند که میتوان براحتی آنها را با نیازهای مختلف منطبق نمود.

    مزایای سیستم هوشمند عبارتند از : کنترل یکپارچه و آسان ، آسایش و راحتی ، زیبایی ، ایمنی و امنیت ، انعطاف پذیری ، قابلیت ارتقا ، ارتباط کلیه زیر سیستمها با یکدیگر ، مدیریت صحیح در مصرف انرژی و ارزش افزوده در سرمایه گذاری .

    در ادامه فهرست مطالب پروژه خانه هوشمند و طراحی سیستم های آن BMS را مشاهده میفرمایید :

     


    ادامه مطلب و دانلود

    کسب درآمد با فروش فایل های سایت ما

    بازدید : 877 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()

    عنوان پروژه :  بررسی خودروهای برقی و طراحی و ساخت آنها

    تعداد صفحات : ۱۲۵

    شرح مختصر پروژه :پروژه ای که در این قسمت از سایت برای دانلود آماده گشته با عنوان بررسی خودروهای برقی و طراحی و ساخت آنها می باشد. این پروژه به بررسی خودرو های برقی و طراحی و ساخت آنها وهم چنین به بررسی سیستم انتقال قدرت در خودروهای برقی و مقایسه آن با سیستم انتقال قدرت در خودروهای احتراق داخلی می پردازد .

    در خودروهای برقی سیستم تأمین قدرت شامل یک موتور الکتریکی ، کنترلر ، باتریها و شارژر آن می باشد مجموعه محرک برقی خودروی برقی وظیفه دارد جریان مستقیم تولید شده توسط باتری را به انرژی مکانیکی تبدیل نماید که منظور از مجموعه محرک کلیه قطعاتی است که جریان مستقیم باتری ها را به نیروی کششی و گشتاور لازم برای حرکت چرخها تبدیل می کنند. از مهمترین ویژگیهای خودروی برقی برد و قدرت حرکت (‌شتاب ، سرعت ، شیب روی ، و بارگیری و انعطاف پذیری) و مدت شارژ و قیمت بالای باتریها در اغلب خودروهای برقی موجود مجموعه محرک است .

    اولین خودروهای برقی در قرن نوزدهم ظاهر شدند. تولید اینگونه خودروها با تولید انبوه اتومبیل احتراقی دچار افت شدید گردید. از مزایای خودروی برقی نسبت به خودروی احتراقی می‌توان به کاهش قابل ملاحظه آلودگی هوای محلی، کاهش گازهای گلخانه‌ای و کاهش وابستگی به نفت اشاره کرد. برخی از کشورها و دولت‌های مربوطه به منظور ترویج و گسترش بازار خودروهای برقی از انگیزاننده‌های دولتی برای خودروهای برقی استفاده می‌کنند.برخی از کشورها و دولت‌های مربوطه به منظور ترویج و گسترش بازار خودروهای برقی از انگیزاننده‌های دولتی برای خودروهای برقی استفاده می‌کنند.

     

    غزال ایرانی اولین خودرو خورشیدی ایران و خاورمیانه است که توسط تعدادی از دانشجویان و استادان گروه مهندسی مکانیک دانشکده فنی دانشگاه تهران طراحی و ساخته شده است.

    در ادامه فهرست مطالب پروژه بررسی خودروهای برقی و طراحی و ساخت آنها را مشاهده میفرمایید :

     


    ادامه مطلب و دانلود

    کسب درآمد با فروش فایل های سایت ما

    بازدید : 460 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()
    صفحات سایت
    تعداد صفحات : 19
    آمار سایت
  • آمار مطالب
  • کل مطالب : 1853
  • کل نظرات : 0
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 1
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 108
  • باردید دیروز : 18,641
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 26,461
  • بازدید ماه : 47,142
  • بازدید سال : 47,142
  • بازدید کلی : 628,615